Жінка отримала дзвінок на свій мобільний телефон від особи, яка представилася співробітником ПриватБанку. Вона була поінформована про спробу зняття коштів з її рахунку та отримала вказівки щодо блокування картки. Виконавши ці інструкції, вона згодом помітила, що з її рахунків було списано 79 451 гривню. Це зазначено у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 28 квітня 2025 року.
26 травня 2022 року жінка отримала п’ять дзвінків з невідомого номера. Співрозмовник, представившись працівником АТ КБ «ПриватБанк», повідомив, що хтось намагається зняти гроші з її карток, тому терміново потрібно їх заблокувати. Виконавши інструкції, жінка зайшла до свого особистого кабінету «Приват-24». Невідома особа порадила їй ввести «код» у розділі «перекази». Клієнтка виконала цю вказівку, але потім виявила, що з її банківського рахунку було списано 79 451 гривню (74 237 гривень з кредитних коштів, 5 213 гривень з картки виплат). Жінка терміново повідомила про несанкціоноване списання коштів до банку за допомогою телефонної гарячої лінії та звернулася до поліції.
Розгляд справи
Судові слухання встановили, що 26 травня 2022 року з кредитної картки та картки для виплат, що належать жінці, було списано 79 451 гривню. Як вона стверджує, жодних розпоряджень про списання коштів вона не видала, а також не вчиняла жодних дій, спрямованих на зняття коштів. Вона запевняє, що не сприяла втраті інформації, що дозволяє ініціювати платіжні операції. Згідно даних, 28 травня 2022 року клієнтка знову зателефонувала на гарячу лінію банку і повідомила, що 26 травня до неї телефонував представник, який сповіщав про спроби зняття коштів з її картки. Вона погодилася на їх допомогу в телефонному режимі. Зайшовши в акаунт «Приват-24», жінка не виявила жодних переказів. Невідомі особи надиктували їй коди для розблокування, які вона ввела в розділі переказів. Після цього вона побачила, що з її Універсальної картки було здійснено перекази на загальну суму близько 70 тисяч гривень, а також з картки для виплат – на суму близько 5 тисяч гривень. Вона додала, що крім ПриватБанку є клієнтом Ощадбанку (аудіозапис розмови додається). В письмовому вигляді звернень від неї щодо списання коштів до банку не надходило.
Пароль та логін її акаунта Приват-24 до моменту блокування спеціалістами банку не змінювалися. 26 травня 2024 року вхід до акаунту було здійснено з пристрою, що використовувався нею раніше, з коректним введенням логіну та паролю (номер клієнта залишився тим самим, SIM-картка не була перевипущена). У той же день сталися перекази з картки Універсальна та картки для виплат через «Приват-24» на картки, емітовані Ощадбанком. Номер телефону, з якого передбачалось, що дзвонили співробітники ПриватБанку, не належить банку.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив у задоволенні позову жінки. Вона виконала всі вказівки третіх осіб, увела продиктований код для переказу коштів, що призвело до втрати її індивідуальної облікової інформації, яка була достатньою для ініціювання спірних транзакцій. Це виключає відповідальність банку та покладає її на користувача.
“Списання з карток відбулись 26.05.2022 року, позивачка звернулась до банку на гарячу лінію 3700 лише 28.05.2022 року. Доказів негайного звернення до банку позивачем не надано”, – підкреслив суд.