У цьому просторі можна комфортно розмістити дві автомобілі, відриватися за барабанами вночі, насолоджуватися гучною музикою, не заважаючи сусідам, і при цьому не чути їхніх звуків. Кияни дедалі більше починають вкладати свої кошти у паркінги та обирають концепцію “два в одному”. Таким чином, ринок нерухомості набуває нових форм – житло над гаражем.
У зв’язку зі зростанням цін на нерухомість на фоні зниження платоспроможності та нестачі паркомісць у Києві з’явився новий формат. Мова йде про двоповерхові гаражі, які мають повноцінну житлову або робочу зону на верхньому поверсі. Варіанти бувають різні – це або старі гаражні кооперативи, адаптовані під потреби власників, або новобудови, які відразу пропонуються з універсальним використанням для майстерні, студії, житла чи офісу, але з власним паркінгом.
Успішністю користується двоповерховий гараж площею 75 кв. м, що знаходиться в Голосіївському районі. Оголошення про продаж цього об’єкта за 35 тисяч доларів з’явилося на профільних платформах з продажу нерухомості. Автор описує його як “мачохлопчачу-кайфохату”, і з цим важко не погодитися.
Це простір, де можна шуміти, відпочивати і жити, а “залізний кінь” завжди близько. Всередині виконано ремонт, присутні кухня, санвузол, бойлер, пральна машина, холодильник, ліжко, комод, столи та навіть барабанна установка. Дві автівки розміщуються на першому поверсі, під яким розташований глибокий підвал, а зверху – вихід на зміцнені дахи сусідніх гаражів, які використовують як веранду.
Іншим варіантом є новий проєкт у Софіївській Борщагівці, де на території кооперативу “Авто-Сіті” зводять 60 схожих гаражних боксів з цегли. Кожен має площу 70 кв. м, окрему ділянку, два рівні і право власності. Перший рівень призначений для автомобіля або вхідної зони, тоді як другий – вільний простір зі світлом і вікнами, який можна перетворити на житло або офіс. Ціна стартує з 23 тисяч доларів, будівництво планується завершити до кінця 2025 року, проте шість боксів вже готові.

Ці об’єкти стають популярними серед чоловіків, які шукають “особисту зону”: ідеальне місце для хобі, автомобілів, спокою і самостійного життя. Площа в 70-75 кв. м відповідає типовій радянській “двушці”, але й за такі кошти наразі її не купиш. Більше того, це ідеальний варіант для усамітнення та приватності.
У Київраді пригрозили господарям підземних паркінгів відповідальністю
Згідно з інформацією Інформатора, на фоні зростання ворожих атак у Києві загострилася проблема з нестачею бомбосховищ. Тому КМДА закликає власників паркінгів перетворити їх на укриття. Проте кияни можуть користуватися підземними стоянками лише в разі, якщо вони належать до фонду захисних споруд. І навіть якщо паркінг повністю придатний для укриття, місцева влада не має права включити його до списку захисних споруд без згоди власника. Тому КМДА закликає балансоутримувачів подавати заявки, після чого приміщення перевірять, і в разі відповідності вимогам безпеки внесуть до міської мапи укриттів. А якщо власник цього не зробив, він не зобов’язаний допускати людей під час тривоги.
Також повідомлялося, що після нового раунду масованих повітряних атак 17 і 23 червня мешканці столиці залишали відкриті звернення до голів КМВА, зокрема до Тимура Ткаченка. Він на початку 2025 року обіцяв зробити укриття одним із головних пріоритетів своєї роботи і публічно критикував міську владу за повільну реакцію. Проте наразі замість нових укриттів кияни отримують інформаційні кампанії, і, як зазначають мешканці, цього недостатньо — адже в умовах війни важливо не просто гасло, а реальні двері, які відкриються під час тривоги.