Жінка через шахраїв втратила з картки 30 298 гривень, а ПриватБанк додатково виставив борг – що вирішив суд

Жінка стала жертвою шахраїв і втратила 30 298 гривень з рахунку в ПриватБанку. Додатково їй нарахували заборгованість у розмірі 37 689 гривень. Про це повідомляється у рішенні Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області, опублікованому 18 липня 2025 року.

19.07.2022 року невідома особа незаконно вилучила кошти в сумі 30 298 гривень з рахунку жінки. Вона подала заяву до поліції про шахрайство та викрадення коштів, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за ч. 2 ст. 190 Кримінального кодексу України. Під час зняття коштів у системі «Приват-24» їй не було надіслано повідомлення для підтвердження цієї операції. Це вказує на те, що система безпеки банку не спрацювала. АБ КБ «ПриватБанк» не провело службове розслідування за її зверненням про зникнення коштів, а лише поінформувало в телефонній розмові, що їм відома особа, яка здійснила шахрайство, проте нічого зробити для повернення коштів не можуть. Крім того, працівники банку наголосили, що відповідно до умов договору, відповідальність за всі операції несе саме клієнт, і тому вона повинна відшкодувати кошти, які були викрадені шахраями. Станом на 14.06.2023 року АБ «ПриватБанк» нарахував заборгованість у розмірі 37 689 гривень, зокрема: 30 713 гривень – основний борг та 6 975 гривень – відсотки за кредитом.

“Аналізуючи діалоги клієнтки з працівниками банку, виявлено, що 21.07.2022 року вона звернулась через несанкціоноване списання з її кредитної картки на суму близько 23 тисяч гривень. У ході розмови вона пояснила, що цьому передувала спроба оформлення безкоштовної доставки через торгівельний майданчик IZI, в результаті якої вона внесла дані картки: номер, CVV та строк дії. Через 10-15 хвилин після цього почали надходити повідомлення про списання коштів з її картки. Дані, зібрані під час перевірки, свідчать про те, що несанкціонований доступ до акаунту «Приват-24» клієнтки став можливим через компрометацію її конфіденційних даних (фінансовий номер не змінювався, а вхід у акаунт здійснено шляхом коректного вводи логін і паролю). Вірогідно, компрометація даних виникла внаслідок переходу клієнтки за фішинговими посиланнями, куди вона ввела свої дані. Зловмисники, скориставшись цими даними, отримали доступ до її акаунту «Приват-24», дізнались ПІН-код та здійснили несанкціоновані операції. В результаті шахрайських дій зловмисники заволоділи 29 133 гривнями. Таким чином, шахрайство стало можливим через порушення клієнтом умов банківських послуг, до яких вона приєдналася підписавши заяву про приєднання до цих умов від 28/04/2021 року”, – зазначили у ПриватБанку.

Яким було рішення суду?

Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» на її користь стягнуть 37 689 гривень.

“Виявивши безпідставне списання коштів, позивачка повідомила про це банк і звернулась до правоохоронних органів. Суд визнає необхідність задоволення позову повністю. Оскільки позивачка не сприяла втраті або незаконному використанню своїх даних, вона не повинна відповідати за такі операції, які сталися через дії шахраїв. Також, оскільки відповідач не надав доказів своєї невинуватості, суд визнає позов про стягнення коштів у розмірі 37 689 гривень обґрунтованим. Однак суд відмовляє в задоволенні вимог про відновлення коштів на її рахунку та припинення нарахування відсотків, оскільки ці вимоги є ідентичними до попередніх”, – зазначив суддя.