Гучні обіцянки навести порядок у безладному паркуванні київських дворах, щоб забезпечити проїзд спецтехніки, завершилися гучним провалом. Наприкінці березня 2025 року за ініціативою голови КМВА Тимура Ткаченка було оголошено про початок розчистки дворів від автомобілів, що там паркуються. Перші кроки виглядали багатообіцяюче, проте через чотири місяці справа зводиться до визначення лише чотирьох адрес, де колись планують зробити розмітку та встановити антипаркувальні стовпчики.
Ініціатива, запущена Тимуром Ткаченком в березні, мала на меті очистити двори столиці від неправильно припаркованих автомобілів. “Поштовхом” для її реалізації стали реальні випадки, коли спецтехніка після обстрілів ледве могла дістатися до місць влучень, втрачаючи критично важливий час. Звісно, старт був обіцяно повільним і складним, проте ніхто не очікував таких “черепашачих темпів”, що викликало розчарування навіть у самого ініціатора цієї ініціативи.
У своєму Telegram-каналі Тимур Ткаченко опублікував критику на адресу міської влади за те, що процес виявився профанаційним, зазначивши, що протягом чотирьох місяців в КМДА вдалося визначити тільки чотири адреси для “пілотного проекту”. Він підкреслив, що ці адреси лише визначено, а не реалізовано. У офіційній відповіді КМДА, яку отримала КМВА, наведено чотири адреси, де планується встановлення антипаркувальних пристроїв:
- Дніпровська набережна, 26-г – схему руху розроблено, знаки встановлено, очікується монтаж делініаторів;
- вулиця Драгоманова, 44-а – схема направлена на розгляд до патрульної поліції;
- вулиця Ю. Кондратюка, 5 – схема на погодженні у патрульної поліції;
- вулиця К. Бендукідзе, 2 – схема подана на розгляд поліції.
У той же час відповідь, підписана заступником Кличка Петром Пантелеєвим, не містить конкретних термінів реалізації чи результатів, лише опис бюрократичного процесу. Окремо зазначається, що проекти реалізуються лише в будинках, де мешканці надали згоду на такі заходи. Таким чином, серед усіх жителів Києва лише ці чотири будинки погодилися упорядкувати свої двори – решта не були проінформовані або просто не вбачають у цьому потребу.
“Прикро, що багато киян не усвідомлюють важливість цього питання і ставлять питання власного паркування вище власної безпеки. Саме для цього місто має взяти сильну позицію”, – підкреслює Ткаченко.
У зв’язку з цим особливо промовистим є звернення ДСНС, яке наголошує: заблоковані проїзди до дворів становлять пряму загрозу життю. У разі пожежі чи обстрілу кілька хвилин можуть стати вирішальними, але рятувальники не в змозі дістатися до постраждалих через припарковані автомобілі. До речі, адреси будівель, де ускладнено проїзд спецтехніки, мають підготовлюватися спільно з ГУ ДСНС у Києві, адже експерти перевіряють заїзди jusqu’à кожного під’їзду.
Крім того, за весняними планами, у цю роботу мають бути задіяні управляючі компанії, ОСББ, ЖБК і районні адміністрації. Департамент територіального контролю повинен забезпечити постійний нагляд за проблемними ділянками житлового сектору на предмет порушення правил паркування, Департамент транспортної інфраструктури – розробити план-графік антипаркувальної інфраструктури, а Департамент фінансів – визначити джерела фінансування таких проектів. З огляду на поточні “результати”, Ткаченко зазначив, що в разі відсутності прогресу до 11 серпня вимагатиме дисциплінарної відповідальності. Можливо, він ініціює нову хвилю тиску на посадовців і публічних обговорень, адже, попри гучний старт, результат наразі більше нагадує застій.
Як у Києві почали вивозити занедбані автівки: повідомлення про евакуацію
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв, що в спальних районах Києва почали прибирати старі автомобілі, які вже довгі місяці стоять без руху або є відвертим металобрухтом. Їх вивезення організовано безкоштовно шляхом рішення Ради оборони Києва. Транспорт, що все ще потрібен власникам, можна забрати у будь-який час.
Згодом стало відомо, що власників автомобілів, які можуть бути евакуйовані з вулиць і внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про вивезення. Для цього під “двірники” таких автомобілів вставляють папірці з контактними даними районної адміністрації та поясненням, що транспорт буде евакуйовано, якщо власник його не перепаркує. При цьому в поясненні вказується, які саме автівки вважаються “покинутими”, але варто зазначити, що далеко не всі з них підпадають під критерії.