Метро на Виноградар все ближче: готується до спорудження станція Варшавська

У Києві триває активне будівництво нової гілки метро до житлового масиву Виноградар. Як зазначає автор Youtube-каналу Avdokushyn.info Павло Авдокушин, роботи відбуваються на кількох ділянках, зокрема на 212-й та частково на 213-й. Наразі основна увага будівельників зосереджена на перенесенні комунікацій і на ділянці, де заплановано станцію “Варшавська”.

За інформацією інфраструктурного оглядача та автора Youtube-каналу Avdokushyn.info Павла Авдокушина, важливою ділянкою є перекритий проспект Європейського Союзу, раніше відомий як проспект Правди. Під ним будуть проходити двоколійні тунелі між станціями “Мостицька” та “Варшавська”. Через складні ґрунтові умови та підвищену вологість у районі проводять джет-граутинг – глибинну цементацію ґрунту, щоб стабілізувати підставу під котлованами і захистити їх від підтоплення.

На цій ділянці вже встановлено частину ґрунтових стін, продовжується перенесення зливової каналізації, водопроводів, газових і електричних комунікацій. Старі колектори поступово замінюють новими, призначеними для підвішування, що дозволить забезпечити безперебійну роботу мереж під час земляних робіт.

Зокрема, на будівельному майданчику вже розміщені масивні залізобетонні елементи з маркуванням компанії “Автострада” – це частини майбутнього комутаційного колектора. Виготовляються вони на власному заводі і постачаються безпосередньо на ділянку.

На іншій стороні проспекту завершується монтаж теплотраси та кабельних колекторів. Обсяги робіт вражають: за словами будівельників, вся повітряна ЛЕП (високовольтна лінія електропередач) буде демонтована, а електричні мережі закопають під землю. Після завершення робіт обіцяють озеленити територію.

“Дехто зауважував, що на цьому місці знищили всю зелень, і тепер тут усе виглядає жахливо. Але я хотів би нагадати, що це не просто зелена зона — це “смуга відчуження” під високовольтними лініями”, – прокоментував блогер плани щодо майбутнього відновлення зелені.

Також ведеться підготовка до будівництва станції метро “Варшавська”. Значна частина стін у ґрунті вже була зведена попереднім підрядником, але через щільну інженерну інфраструктуру процес вимагає додаткових перенесень мереж. Сама станція передбачає наявність платформи з обох боків від центральних колій — за своєю компоновкою вона нагадує “Вирлицю” чи “Дніпро”.

На ділянці активно працює буровий комплекс “Касагранде”, що виконує вертикальні занурення ковша в ґрунт під бентонітовим розчином. Також тривають роботи з формування монолітних конструкцій станції – армування і бетонування колон, стін та перекриттів.

“Виявилось, що “Автострада” придбала нову “Касагранде” – сучаснішу та потужнішу, ніж та, що використовував попередній підрядник. Цікава деталь: тут використовують ківш товщиною 800 мм, а не 600 мм, як на інших ділянках. Це пов’язано з глибиною стіни — чим глибше, тим товстіший ківш», – пояснив блогер.

На частині 212-ї дільниці, де має починатися станція метро “Варшавська”, було збудовано бентонітовий завод для забезпечення роботи “Касагранде”. Авдокушин зазначив, що тут частково збудовані стіни в ґрунті попереднім підрядником, але залишилось чимало пропусків через велику кількість комунікацій.

Окремою частиною проєкту є обертові тупики для технічного обслуговування поїздів. Тут вже встановлено перші бетонні конструкції для майбутніх ПТО — пунктів технічного обслуговування, вентиляційних та дренажних вузлів. За словами представників “Автострада”, незабаром очікується надходження нової спеціалізованої техніки, купленої конкретно для цих робіт.

Кличко назвав строки здачі метро на Виноградар: коли поїде перший потяг, і що нового на будмайданчику

Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що будівництво метро на Виноградар переходить на новий етап: на майданчику станції “Мостицька” розпочали зведення діафрагмових стін, які укріплюватимуть котлован для підземних конструкцій. Це є одним із ключових етапів проєкту, що потребує найбільшої інженерної точності та спеціального обладнання. Для робіт залучили нову високотехнологічну техніку – бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.

Також ми згадували, що до Дня Києва у травні міський голова столиці Віталій Кличко зробив захопливу обіцянку щодо строків добудови продовження “зеленої” лінії метро. Це стосується двох станцій, “Мостицька” та “Проспект Правди” у Подільському районі столиці. Мер запевняє, що обидві станції будуть запущені протягом наступних двох років.