Коза на капоті: мешканці Позняків скаржаться на нову реальність паркування

У Позняках тривають «паркові конфлікти», не через вільні місця, а за безпеку автомобілів, які залишаються у дворах багатоповерхівок. Хоча ситуація виглядає комічно — місцеві кози з приватного сектору щодня тиняються серед авто, городяни настільки втомилися, що створили петицію. Вони просять міську владу знайти рішення щодо «козячого безладу» будь-якими доступними засобами.

Петицію з проханням врятувати територію від рогатих на сайті Київради заповнила спільнота мешканців 16-поверхівки на вулиці Анни Ахматової, 35-А. Авторам стало відомо, що ці тварини часто гуляють між автомобілями, залазять на капоти, залишають сліди і серйозно ускладнюють життя. Вони приходять на парковку з приватного господарства, що знаходиться на вулиці Батуринській.

«Кози постійно випасаються на прибудинковій території, вільно пересуваються між автівками, часто залазять на капоти, що створює реальну загрозу пошкодження майна мешканців. Важко пояснити страховій компанії, що саме коза зламала автомобіль, а ще складніше — довести це в суді і отримати справедливе відшкодування збитків», — зауважує авторка петиції Оксана Борачук.

Мешканці впевнені, що кози не тільки загрожують автомобілям. Тварини поїдають дерева та кущі, забруднюють прибудинкову територію своїми екскрементами, і навіть можуть становити небезпеку для дітей та жителів будинку.

Як заходи для полегшення ситуації, люди просять залучити всі можливі контролюючі органи — від «Київблагоустрою» до ветеринарної служби. Вони вважають, що саме ці інституції мають притягнути власників коз до відповідальності та заборонити їх випас у дворі. Також мешканці хочуть встановити паркан, щоб захистити свою територію.

Виявилося, що проблема не нова: ще у 2024 році в соціальних мережах Лівого берега з’являлися відео, на яких видно, як кози лізуть на припарковані автомобілі, намагаючись дістати листя з дерев. Проте думки киян розділилися. Це не лише питання тварин і їх власників, але й проблема перевантажених парковок та роздратування від автівок у дворах. Ось що пишуть «захисники кіз»:

  • Автівки стоять не на паркінгу, а на тротуарі, де мали б ходити люди. З колясками, з дітьми. Немає місця для проходу;
  • Існують підземні паркінги. Не хочете платити — не залишайте машину під козами;
  • Це хмарочоси з’явились на місці “еко-пасовиська Осокорки”, тому кози тут на своїй території;
  • Це їхня територія, вони тут живуть вже 10 поколінь.

Ті, хто не підтримує таке «еко-благоустрій», обурені. Вони вважають, що власник кіз має відповідати за їхні дії, адже поки він насолоджується молоком, власники авто страждають від пошкоджень. Якщо б хоча б раз власнику коз виставили рахунок за ремонт, ситуація могла б змінитися.

Що стосується паркування, люди зазначають, що навіть коли хочеться поставити авто «офіційно», треба ще знайти місце на приватних стоянках неподалік. А на закиди на кшталт «купіть гараж, і машина буде в безпеці» реагують, що вартість гаража на Позняках рівносильна однокімнатній квартирі. Тому жителі використовують кожен клаптик прибудинкової території.

Поки що петиція, яка була зареєстрована 5 серпня, набрала понад 200 голосів. Чи вдасться врятувати автомобілі від коз — покаже час. Мешканці території Ахматової просять киян підтримати їх у боротьбі з козячим безладом.

Як в Києві почали прибирати занедбані автомобілі: сповіщення всередині «двірників» і їх транспортують на спецмайданчики

Нагадаємо, що нещодавно Інформатор інформував про те, що у спальних районах Києва почали прибирати старі автомобілі, які тривалий час стоять без руху або стали справжнім металобрухтом. Це здійснено завдяки рішенню Ради оборони Києва. Транспорт, який ще потрібен його власникам, можна забрати у будь-який момент.

Трохи згодом стало відомо, що власників автомобілів, які підлягають евакуації, попереджають про це. Для цього під «двірниками» таких машин розміщують папери від адміністрації з контактними даними та поясненням, що автомобіль буде евакуйовано, якщо власник його не перепаркує. Цікаво, що в даних поясненнях роз’яснюється, які авто підпадають під категорію «покинутих», але не всі автомобілі, які отримали попередження, відповідають цим критеріям.