На упаковці харчових продуктів завжди вказується термін споживання, тоді як для інших товарів передбачений гарантійний термін. Докладніше про нюанси захисту прав споживачів повідомляє Держпродспоживслужба.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист прав споживачів», гарантійний термін – це період, протягом якого виробник (продавець, виконавець або інша особа) зобов’язується безкоштовно провести ремонт або заміну продукції, яка потрапила в обіг.
Держпродспоживслужба нагадує споживачам про кілька важливих правил, що регулюються Законом України «Про захист прав споживачів»:
- для сезонних товарів (одяг, хутряні вироби тощо) гарантійний термін обчислюється з початку відповідного сезону, встановленого Кабінетом Міністрів України;
- якщо ви купуєте товар онлайн, гарантійний термін обчислюється з дня, коли товар був переданий споживачеві. У випадку, якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складання, термін починається від дати їх виконання. Якщо неможливо визначити день передачі, установки чи складання товару, термін обчислюється з дати укладення договору купівлі-продажу;
- у разі проведення гарантійного ремонту, гарантійний термін подовжується на час, протягом якого продукція була на ремонті;
- при обміні товару його гарантійний термін починається заново з дня обміну.
“Нагадаємо, що права споживача розглядаються лише після надання ним розрахункового документа. Щодо товарів з гарантійним строком, потрібні технічний паспорт або інший документ, що його замінює, з відміткою про дату продажу. Якщо ви вважаєте, що ваші права споживача порушено, звертайтесь до Держпродспоживслужби або її територіальних органів,” – підкреслює Держпродспоживслужба.
Якщо у вас є інформація про порушення ваших прав, ви можете направити офіційне звернення до Держпродспоживслужби будь-яким зручним для вас способом:
- заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
- написати електронного листа на адресe econsumer – info@dpss.gov.ua;
- надіслати паперовий лист на поштову адресу 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1;
- зв’язатися з «гарячою лінією» за номерами (044) 364-77-80, 050-230-04-28.