Ви не знали цього про гарантійний термін – ваші права ширші, ніж ви думали

На упаковці харчових продуктів завжди вказується термін споживання, тоді як для інших товарів передбачений гарантійний термін. Докладніше про нюанси захисту прав споживачів повідомляє Держпродспоживслужба.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист прав споживачів», гарантійний термін – це період, протягом якого виробник (продавець, виконавець або інша особа) зобов’язується безкоштовно провести ремонт або заміну продукції, яка потрапила в обіг.

Держпродспоживслужба нагадує споживачам про кілька важливих правил, що регулюються Законом України «Про захист прав споживачів»:

  • для сезонних товарів (одяг, хутряні вироби тощо) гарантійний термін обчислюється з початку відповідного сезону, встановленого Кабінетом Міністрів України;
  • якщо ви купуєте товар онлайн, гарантійний термін обчислюється з дня, коли товар був переданий споживачеві. У випадку, якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складання, термін починається від дати їх виконання. Якщо неможливо визначити день передачі, установки чи складання товару, термін обчислюється з дати укладення договору купівлі-продажу;
  • у разі проведення гарантійного ремонту, гарантійний термін подовжується на час, протягом якого продукція була на ремонті;
  • при обміні товару його гарантійний термін починається заново з дня обміну.

“Нагадаємо, що права споживача розглядаються лише після надання ним розрахункового документа. Щодо товарів з гарантійним строком, потрібні технічний паспорт або інший документ, що його замінює, з відміткою про дату продажу. Якщо ви вважаєте, що ваші права споживача порушено, звертайтесь до Держпродспоживслужби або її територіальних органів,” – підкреслює Держпродспоживслужба.

Якщо у вас є інформація про порушення ваших прав, ви можете направити офіційне звернення до Держпродспоживслужби будь-яким зручним для вас способом:

  • заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
  • написати електронного листа на адресe econsumer – info@dpss.gov.ua;
  • надіслати паперовий лист на поштову адресу 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1;
  • зв’язатися з «гарячою лінією» за номерами (044) 364-77-80, 050-230-04-28.