Між Києвом і Бухарестом запустили залізничне сполучення, але радіти рано

7 серпня в тестовому режимі було запущено пряму залізничну комунікацію між Києвом та Бухарестом. Зворотній рейс з Бухареста до Києва заплановано на ніч з 8 на 9 серпня. Про це повідомив Міністр закордонних справ України Андрій Сибіга, інформує Інтерфакс-Україна.

У перший рейс вирушили спеціально замовлені вагони, які слідують через Кишинів до румунської столиці. Після цього вони повертаються назад до Києва. Надалі сполучення планують зробити регулярним.

“Запускається пряму залізничне сполучення між Києвом і Бухарестом у тестовому режимі. Наші спеціальні вагони відправились 7 серпня в румунську столицю через Кишинів, а 8 серпня будуть знову в Києві”, – зазначив Сибіга під час спільної заяви для медіа з главою МЗС Румунії.

Сибіга також висловив подяку Румунії за швидкий прогрес у будівництві нового мосту через річку Тиса, що незабаром відкриє новий пункт пропуску на українсько-румунському кордоні “Біла Церква – Сігету Мармацієй”.

“Усі ці проєкти мають на меті служити на благо громадян наших країн, включаючи українську громаду в Румунії та румунську громаду в Україні, які виступають мостами добросусідства між нашими державами,” – додав Сибіга.

Румунське видання Veridica повідомляє, що до вже наявного поїзда Бухарест-Кишинів буде приєднано чотири вагони Укрзалізниці.

Чому так мало залізничних рейсів з України до Європи?

Раніше в Укрзалізниці зазначали, що для подорожей на українських поїздах за кордон існує суттєве обмеження — ширина колії. В Європі поширена так звана європейська колія, де відстань між внутрішніми краями рейок становить 1435 мм. В Україні ж ширина колії наразі 1520 мм, і тому рухомий склад використовується інший. Це ускладнює запровадження поїздів на будь-які маршрути з будь-якими вагонами. Хоча є вагони з можливістю зміни колісних пар, їх кількість обмежена. На прикордонних ділянках з ЄС є зони суміщеної колії — 1520 та 1435 мм, де можуть курсувати поїзди обох стандартів. Широка колія використовується до Хелма і Перемишля.