Після візиту до магазину Київстар, жінка отримала повідомлення на телефон з проханням пройти опитування щодо якості обслуговування. Вона надіслала смс, і в результаті була активована послуга Екстра гроші на суму 400 гривень. Відповідний коментар клієнтка залишила 20 червня під публікацією компанії.
У компанії Київстар запевняють, що користувач сам ініціював “Екстра гроші”, однак процес запиту цієї послуги включає кілька етапів, зокрема вибір суми. Жінка підкреслює, що випадкове натискання неможливе.
“Стикнулися з випадком справжнього шахрайства з боку Київстар. 29 травня відвідала магазин Київстар на вул. Нескорених 13, м. Харків. Оператор допомагала налаштувати роумінг для виїзду за кордон, заходила в систему Мій Київстар під логіном абонента і попросила короткий номер для входу. Після візиту 1 червня отримала смс з номера 4038 з проханням пройти опитування про якість обслуговування. На жаль, я надіслала смс у відповідь, а далі сталося “диво” – була активована послуга Екстра гроші на 300 гривень плюс 100 гривень комісії. Протягом двох тижнів щодня приходило смс: “Послуга videowhd.pw активна. Код доступу ХХХХ. Підтримка 0800218033”. Це смс коштує 5 гривень – звично кошти знімалися з Екстра грошей. Я дізналася про це лише коли отримала наступну смс: “Ви нам винні 400 гривень”. Жодні скарги не допомагають – персонал Київстар стверджує, що я самостійно запросила “Екстра гроші”, але цього не було. Процедура запиту потребує кілька етапів, включаючи зазначення суми. Таким чином, випадкове натискання неможливе. Я лишаюсь “винною” 400 гривень ні за що”, – скаржиться жінка.
Відповідь Київстар
Компанія Київстар відреагувала на коментар жінки, висловивши жаль щодо інциденту. Вони просять зв’язатися в приватних повідомленнях для розгляду ситуації.
Шахрайські дії для виманювання даних користувачів
Раніше в Київстар зазначали, що якщо вам прийшло повідомлення чи лист нібито від відомої компанії, магазину, банку або соціальної установи з пропозицією перейти за посиланням — це може бути методом фішингу. Ось кілька простих порад, які допоможуть захистити ваші персональні дані:
- перевіряйте інформацію про опитування та розіграші на офіційному сайті компанії або через офіційні канали зв’язку;
- уважно дивіться на посилання — навіть одна літери може бути вирішальною;
- перевіряйте імена та назви в листах і SMS — шахраї часто роблять помилки;
- ігноруйте електронні листи та повідомлення з запитом особистої інформації.
Що робити, якщо ви стали жертвою мобільних шахраїв
Негайно повідомте про те, що сталося, в правоохоронні органи за телефоном 102 та в Київстар за номером 0 800 300 466. Якщо після коректного звернення на рахунку зловмисника будуть знайдені кошти жертви, його рахунок заблокують, а гроші повернуть. Якщо ж коштів не буде, для повернення необхідно рішення суду. Будьте уважні та не соромтеся звертатися за порадою до Київстару.