Замість Берестейської – Грушки: у Києві пропонують перейменувати вісім станцій метро

У Києві планують змінити назви кількох станцій метро та одного депо на лівому березі. Основною метою цього є усунення топографічної плутанини під час навігації, адже деякі станції мають назви, що не відображають їхнього справжнього географічного розташування. Наприклад, станцію метро “Берестейська” пропонують перейменувати на “Грушки”, оскільки вона фактично розташована в однойменній історичній місцевості, тоді як назву “Дарниця” планують взагалі прибрати, адже станція не знаходиться в Дарницькому районі.

Нові назви станцій метро, вже існуючих і тих, що ще мають бути відкритими, обговорюються у петиції, поданій на сайт Київради 11 серпня 2025 року. Автор петиції, киянин Андрій Патлатюк, стверджує, що у системі найменувань київського метро існує певна плутанина, а особливо це стосується назв, що вводять містян у оману щодо їхнього розташування.

“Це дезорієнтує не лише місцевих мешканців, а й гостей міста, що утруднює навігацію”, – зазначає автор петиції.

Пропоновані зміни назв станцій

1. “Берестейська” – на “Грушки”

Хоча станція і розташована на однойменному проспекті, назва “Грушки” краще відображає історичну місцевість, що сприятиме чіткішій локальній прив’язці.

2. “Дарниця” – на “Дитячий світ”

Це парадокс: станція “Дарниця” фактично розташована у Дніпровському районі, а справжній район Дарниця починається південною частиною. З цієї причини, нову станцію біля однойменного залізничного вокзалу пропонують назвати “Дарниця”, а “Дарниці” надати ім’я відомого місцевого орієнтира.

3. “Чернігівська” – “Парк Кіото”

Назву станції на північний схід від Києва автор вважає застарілою, оскільки станція не має ніякого відношення до Чернігова. Тому, на його думку, краще використовувати ім’я локального парку на честь міста-побратима Києва.

4. “Лісова” – “Броварська”

Цю назву пропонують змінити через близькість до Броварів, що спростить навігацію, адже існує аналогічна станція “Бориспільська”.

5. “Мінська” – “Погоня”

Пропонується відмовитися від назви “Мінська” через дезорієнтацію пасажирів, адже Мінський житловий масив знаходиться значно далі. Нова назва вважатиметься підтримкою білоруському народу, оскільки “Погоня” є історичним гербом Великого князівства Литовського й Білорусі.

6. “Тараса Шевченка” – “Подільська”

У Києві існує багато топонімів, пов’язаних з Тарасом Шевченком, тому нинішня назва може призводити до плутанини. Натомість, нова назва “Подільська” чітко вказує на місце розташування.

7. “Червоний хутір” – “Микільський ліс”

Автор вважає, що назвa “Червоний хутір” є радянською, хоча насправді вона пов’язана зі спорудами XIX століття. Нова назва “Микільський ліс” більше відповідає географії, хоча ця місцевість активно забудовується.

8. “Мостицька” – “Біличе поле”

Пропонується перейменувати цю станцію на “Біличе поле”, оскільки Мостицький житловий масив знаходиться півкілометра на південь.

9. Електродепо “Дарниця” – “Лівобережне”

Пропонують змінити і назву депо, оскільки воно розташоване між станціями “Дарниця” та “Лівобережна”. Враховуючи, що “Дарницю” планується перейменувати на “Дитячий світ”, така назва буде найбільш доцільною.

Нагадаємо, що ідея перейменування станцій метро не користується великою популярністю серед киян. Протягом доби петиція зібрала всього два десятки підписів, тому, якщо ситуація залишиться такою ж, ця ініціатива може не бути передана на розгляд міської влади.

Де у Києві будуть двоповерхові тунелі, і чому місто не використовує вагони, подаровані Варшавою

Нагадаємо, на днях Інформатор говорив про будівництво нових тунелів на “зеленій” лінії метро. На ділянці між станціями “Мостицька” та “Проспект Правди” вже з’являються перші результати. У будівництві використовуються сучасні технології та нові матеріали.

Додатково, ми повідомляли, що КП “Київський метрополітен” і КП “Київпастранс” не використовують всі вагони, передані з Варшави. З 60 вагонів на лініях курсують лише 20, а зі 132 автобусів з маршрутами експлуатуються лише 60 одиниць.