Практично п’ять років – це той час, який потрібен киянам, щоб дочекатися реалізації наземного переходу біля кінотеатру “Київська Русь”. Хронічний брак таких об’єктів, що забезпечують зручність для маломобільних та літніх людей, став своєрідною “візиткою” Києва. І нарешті столиця починає компенсувати втрачене, додаючи цю локацію до списку основних переходів, які потрібно облаштувати цього року.
Про старт робіт на ділянці вулиць Іллєнка – Січових Стрільців – Глибочицька – Коперника, неподалік кінотеатру “Київська Русь”, повідомили в ГО “Пасажири Києва”. Тут наголосили, що для цієї локації довелося чекати на реконструкцію світлофорного об’єкта та усунути секцію огорожі, яка заважала виходу до трамвайних колій. Лише після цього Центр організації дорожнього руху підготував схему організації руху, яка отримала погодження поліції, в результаті чого з’явилася можливість облаштування переходу.
Роботи біля “Київської Русі” стали завершальним етапом історії, яка розпочалася ще у 2020 році. Тоді в рамках Громадського бюджету мешканка Києва Ольга Довженко запропонувала облаштувати наземні пішохідні переходи-дублери з пониженими бордюрами та тактильною навігацією на перетині вулиць Січових Стрільців, Юрія Іллєнка, Глибочицької та Коперника. Цю ініціативу підтримали містяни, оскільки на даній локації трапляється чимало ДТП за участі пішоходів; згодом до реалізації долучилися ГО Urban Crew, Департамент транспортної інфраструктури КМДА, підпорядковані КП та Патрульна поліція.
“Після початку повномасштабного вторгнення пріоритети дещо змінилися, проте влітку 2022 року було ухвалено рішення Київради про дублювання всіх підземних переходів наземними, і у 2023 році попередньо підготовлений перелік був затверджений Дептрансом КМДА. Минулого року питання облаштування цих переходів двічі обговорювалося на робочій групі “Київська майстерня міста”, – зазначають у ГО “Пасажири Києва”.
У 2025 році локація біля “Київської Русі” потрапила до “шорт-листа” наземних переходів, які мають з’явитися в Києві до кінця поточного року. До списку також увійшли перехрестя Костянтинівської та Верхнього/Нижнього Валу, Велика Васильківська – Коновальця біля Палацу “Україна”, Хрещатик – Михайлівська на Майдані Незалежності, Бориспільська, 8 біля палацу культури “Дніпро” та Хрещатик – Прорізна. Останній став частиною плану під тиском голови КМВА Тимура Ткаченка, який добився не тільки його включення, а й швидкого облаштування.
Експерти у сфері транспорту підкреслюють: шість об’єктів за рік – це, безумовно, недостатньо, але вже краще, ніж було. У 2024 році було облаштовано лише чотири переходи, а у 2022-2023 роках – по два. Проте темпи все ще далекі від потреб: з 49 первинних наземних переходів, затверджених ще у 2022 році, реалізовано лише 9, і “Київська Русь” стане десятою локацією.
До речі, вже влітку в списку з 6 запланованих на 2025 рік переходів з’явився сьомий об’єкт – йдеться про перетин вулиць Січових Стрільців та Глибочицької. Це, ймовірно, пов’язано з капремонтом Глибочицької, який триває на даний момент, і після якого кияни зможуть користуватися ще одним новим наземним переходом. Адже немає іншого виходу – це необхідно зробити.
На Дарниці ремонтують та відновлюють дитсадки: де саме і яким коштом
Нагадаємо, що днями Інформатор повідомив про те, що Управління освіти Дарницької РДА уклало угоду з ТОВ “Укрбуд Козак” на проведення капремонту занедбаного дитячого садка №33 на суму 164,63 млн грн. Є нюанс: компанія, яка здобула тендер, була єдиним учасником торгів і раніше вже потрапляла в скандал через завищення цін на ремонт. Аналіз кошторису Дарницького проекту свідчить, що ціни завищені і цього разу.
Також ми згадували, що на столичних Позняках планують провести ремонт з утеплення дитсадка №809 на вулиці Ахматової Анни, 5-Б. На ці роботи виділено 23 млн гривень, їх планується завершити до грудня 2025 року. Утеплення виконуватимуть мінеральними плитами із “декоративним опорядженням”.