Щоб побороти перекупів, укрзалізниця масово блокує покупців квитків: як вийти з бану

Укрзалізниця оновила дані про посилений контроль онлайн-купівель квитків на внутрішні маршрути у відповідь на міжнародні: заблоковано 271 клієнта, які масово купували квитки або маніпулювали додатком УЗ. Про це повідомила Укрзалізниця 13 серпня. Якщо під час блокування сталася помилка, Укрзалізниця готова оперативно реагувати та виправити ситуацію.

“Будь ласка, надішліть нам офіційний лист на пошту pc@uz.gov.ua і поясніть обставини. Ми розглянемо ваш запит та швидко вирішимо питання розблокування акаунта, якщо обмеження виявиться помилковим,” – зазначає Укрзалізниця.

Причини блокування акаунтів

Згідно з інформацією перевізника, користувачі заблокованих акаунтів намагались використовувати додаток УЗ, що призначено для індивідуальної купівлі квитків, для інших цілей:

  • створювали численні пов’язані акаунти та купували невелику кількість квитків, щоб обійти блокування,
  • додавали квитки до резерву, не переходячи до етапу оплати (очікуючи на “замовлення”),
  • купували квитки на різні прізвища та вчиняли інші дії, які були зафіксовані антифрод-системою.

“Схоже на фінансові установи, Укрзалізниця посилила ідентифікацію клієнтів та реалізувала систему моніторингу аномальних дій під час використання наших онлайн-сервісів. Оцінюється не тільки кількість придбаних квитків та різні прізвища в квитках, але й дії, які здійснюються в системі для “утримання” квитків (цим зловживають квиткові спекулянти). Це потрібно, щоб добросовісні пасажири могли знайти свої бажані квитки навіть у пік сезону. Так, з 4 по 10 серпня моніторингова система Укрзалізниці виявила та заблокувала 271 підозрілий акаунт. Загалом з березня заблоковано вже 3806 акаунтів користувачів, які вчиняли підозрілі дії,” – повідомляє УЗ.

На додаток до кількості квитків на різні прізвища, причинами блокування акаунту можуть бути:

  • Надмірна кількість резервувань: один акаунт систематично блокує місця для оплати на 15 хвилин, але не підтверджує оплату.
  • Велика кількість пошукових запитів за конкретним напрямком або хаотичні запити: акаунт перевантажує систему постійними пошуками квитків. Часто так працюють бот-акаунти – їх дії блокуються миттєво.
  • Кількість акаунтів, прив’язаних до однієї банківської картки (іноді одна картка може бути прив’язана до різних акаунтів, щоб “приховати” спекуляції), а також яка електронна пошта використовувалася для реєстрації, на які конкретні напрямки купувалися квитки тощо.
  • Для боротьби зі спекулянтами, які поступово переходять в діджитал, налаштовані автоматичні системи запобігання (наприклад, складні CAPCHA — комп’ютерні тести для ідентифікації користувача: людина чи бот, та інші сучасні запобіжники).

Деякі яскраві приклади

Протягом останніх двох тижнів системи Укрзалізниці, зокрема, заблокували:

  • Користувача, який створював акаунти, купував квитки на різні прізвища, потім видаляв акаунт та створював новий, щоб обійти антифрод-систему. В результаті цей користувач створив 8 пов’язаних акаунтів, усі заблоковані.
  • 18 одночасно активних пов’язаних акаунтів, що належали одному користувачу й були створені для обходу блокування на купівлю великої кількості квитків.
  • Акаунт, створений 2 серпня, з якого користувач спробував 134 рази зарезервувати квитки на 15 хвилин, і жодного разу не оплатив квиток.
  • Користувача, який купив понад 200 квитків через застосунок, намагаючись виправдати свою діяльність тим, що організовує подорожі для дитячих груп та допомагає обласним адміністраціям.

“Ми звернулися до відповідних інстанцій, щоб перевірити ці заяви. Виявилося, що це неправда. Жодної взаємодії “благодійника” з офіційними установами не було — лише спроба прикритися благородною метою. Крім цього, Укрзалізниця системно співпрацює з великими агенціями з продажу квитків для блокування шкідливого програмного забезпечення, яке намагається отримати доступ до системи Укрзалізниці для моніторингу квитків через сторонні сервіси. Якщо ці сервіси не зможуть усунути вразливості, ми їх буде відключено,” – стверджує УЗ.

Як купувати квитки для організованих груп

Додаток Укрзалізниці призначений для замовлення подорожей фізичних осіб — кількох пасажирів або родини. Клієнтам, які дійсно організовують групові подорожі, пропонуємо спеціальний сервіс для оформлення квитків. Усі запити на групові перевезення обробляються прозоро та в порядку черги. Попри надання пріоритету дитячим групам та пасажирам пільгових категорій, Укрзалізниця не може повністю задовольнити всі потреби таких користувачів через критичний брак рухомого складу.

На окремих маршрутах вже понад 60% місць у потягах було зарезервовано для груп (ці місця не відкриваються в продаж за 20 днів до відправлення, адже вони зарезервовані для дитячих поїздок). Однак навіть у таких умовах сотні заявок можуть залишатися без відповідей на певні дати або напрямки.

Раніше Інформатор публікував інструкцію про те, як отримати квитки на популярні поїзди Укрзалізниці сумлінним пасажирам.