Американська мрія,що завершилась у Бородянці: рідкісний Ан-2П поповнив колекцію музею авіації ім. Антонова

Державний музей авіації ім. Антонова отримав новий захоплюючий експонат. Незабаром відвідувачі матимуть змогу ознайомитись із історичним літаком з серії Ан-2, розробленим Конструкторським бюро Антонова. Модифікована версія Ан-2П, виготовлена в Польщі, повернулася додому.

Державний музей авіації ім. О. К. Антонова повідомив про поповнення своєї колекції знаковим літаком – Ан-2П із заводським номером 1G11749, виготовленим у Польщі в 1970 році. Протягом радянських часів він експлуатувався в Українському управлінні “Аерофлот”, а по здобутті незалежності, аж до 1998 року – у державній компанії “Авіалінії України”. Свій перший політ літак здійснив у 1970 році.

Подальша історія цього літака могла розвинутися зовсім інакше, адже в 2010 році його купив інвестор із Великої Британії. Його амбітний план полягав у тому, щоб переправити Ан-2П через Атлантику до США, де він мав здійснювати оглядові польоти над Гранд-Каньйоном. Але доля влаштувала все інакше.

“Події 2013–2014 років в Україні кардинально змінили ці плани. Під час перегону літак приземлився на аеродромі Бородянка і залишився там на цілих одинадцять років”, – зазначили в Музеї ім. Антонова.


Салон, розрахований на 12 пасажирів, чудово зберігся

У 2025 році літак було передано до фондів Державного музею авіації завдяки підтримці ГО “Асоціація розвитку авіації України” та її президента Олександра Бадрудінова. Літак транспортували до Жулян, де він буде частиною музейної експозиції, демонструючи, як техніка може мати багато життів і врешті-решт повернутися додому.

На зображеннях з території музею видно, що Ан-2П потребує реставраційних робіт, адже його фюзеляж покритий іржею та брудом. Всередині кабіни розміщено 12 м’яких сидінь з візерунчастою оббивкою, сині завіски на вікнах та сітка для багажу над головою. У кабіні пілотів збереглися прилади, а в задньому відсіку – залишки обладнання. Варто зазначити, що літак мав туалет, що робило його по-справжньому пасажирським.

Ан-2П – це пасажирська модифікація легендарного Ан-2. Ця модель призначалася для коротких місцевих авіаперевезень і могла вміщати до 14 пасажирів. У салоні передбачали звукоізоляцію та зручні сидіння, що забезпечувало комфорт польотів для свого часу.

Ан-2 є рекордсменом світової авіації за тривалістю серійного виробництва – понад 50 років. До 1970 року цей літак виробляли в СРСР, а пізніше – в Китаї та Польщі. На польському заводі WSK PZL Mielec, звідки й новий екземпляр Музею авіації, було випущено близько 12 тисяч таких машин, більшість з яких експлуатувалася в СРСР та країнах СНД.

Президентський літак залишили на ВДНГ до осені

Як повідомляв Інформатор, пасажирський літак Ту-134А-3 “Україна”, що виконував рейси для українських президентів і прем’єрів, залишатиметься на ВДНГ до вересня. Після завершення Фестивалю кар’єри організатори вирішили залишити літак на локації, тому кияни, які не встигли відвідати сюжет, мають шанс побувати на борту легендарного лайнера.

Ту-134А-3, побудований на Харківському авіаційному заводі, виконував основні рейси для коротких поїздок президентів Леоніда Кучми, Віктора Ющенка, прем’єрки Юлії Тимошенко та інших високопосадовців з 1997 до 2012 року. У літаку є окремий салон для глави держави, кімната для нарад, урядовий телефон і столи для підписання угод. Цей літак належить Державному музею авіації, куди він був перевезений в 2014 році.

Також нагадуємо, що у липні киян вразив цивільний літак у небі над містом. Люди звикли до F-16 та МіГів, але вперше за кілька років борт не був військовим, що стало несподіванкою. Частина очевидців спочатку прийняла його за пасажирський літак, але швидко стало зрозуміло, що це був Ан-124 “Руслан”.