Статус особи з інвалідністю внаслідок війни надає право на державні гарантії, фінансові виплати, медичну та психологічну реабілітацію, а також додаткові соціальні бенефіти. Отримати його можна через ЦНАП або Дію. Цю інформацію оприлюднили на сторінці Програми реінтеграції ветеранів IREX.
Нижче наведено покрокову інструкцію для проходження процедури. Офлайн у ЦНАП потрібно подати:
- паспорт або ID-картку;
- довідку МСЕК або витяг з акту оцінки функціонування;
- довідку про несудимість (тривалість дії – 5 днів);
- документи, що підтверджують участь у бойових діях (АТО, ООС, ЗСУ);
- копію довідки ВПО;
- документи представника (якщо заява подається не особисто).
Онлайн через Дію:
- перейдіть за посиланням;
- авторизуйтесь і натисніть «Подати заяву»;
- заповніть анкету (довідка МСЕК, категорія заявника тощо);
- завантажте документи (довідка МСЕК, довідка про несудимість, довідка форми 6, яка підтверджує участь у заходах, спрямованих на оборону України);
- підпишіть заяву КЕП (електронним підписом).
Хто має право на статус?
На статус особи з інвалідністю внаслідок війни можуть претендувати громадяни України, які стали інвалідами через поранення, контузію, каліцтво або хворобу під час війни чи участі в бойових діях.
Які терміни?
Заява розглядається протягом 30 днів. Після отримання позитивного рішення в додатку «Дія» можна буде сформувати електронне посвідчення ветерана чи ветеранки, а також отримати паперовий варіант за бажанням. В умовах воєнного стану термін дії документа автоматично продовжується.
Через ЦНАП чи ПФУ: як оформити соцдопомогу особам з інвалідністю та тим, хто не має права на пенсію
Раніше ми повідомляли, що призначення та виплата державної соціальної допомоги здійснюється згідно з Законом України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю» від 18.05.2004 року № 1727-IV та Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2005 року № 261. Хто може отримати допомогу?
Допомога призначається:
- громадянам України, які постійно проживають на території країни;
- іноземцям та особам без громадянства, які переїхали на постійне місце проживання;
- біженцям або особам, що потребують додаткового захисту;
- громадянам Польщі, які легально перебувають в Україні.
Категорії осіб, які мають право на отримання допомоги:
- особи старше 65 років, які не мають права на пенсію;
- особи з інвалідністю (будь-якої групи);
- особи з низьким рівнем доходу (за винятком осіб з інвалідністю І групи та дітей померлого годувальника);
- діти померлого годувальника, якщо годувальник не мав достатнього страхового стажу. Якщо дитина з інвалідністю має право на кілька видів соціальної допомоги — їх можна отримувати паралельно.
Необхідні документи:
- заява на отримання допомоги;
- паспорт, РНОКПП, свідоцтво про народження (для дітей);
- документи, що підтверджують опіку або представництво (за необхідності);
- декларація про доходи (за потреби);
- документи про родинні зв’язки з померлим годувальником;
- довідка з навчального закладу (для дітей);
- довіреність — для представника.
Як подати документи?
Звернення можуть відбуватися:
- у сервісний центр ПФУ, ЦНАП або орган місцевого самоврядування;
- через поштове відправлення;
- через портал Дія або вебпортал ПФУ;
через мобільний додаток ПФУ.