Станція метро Політехнічний інститут перетворилась на виставку про КПІ

На глибині понад 50 метрів чути не лише гули потягів, але й розповіді про техніку, людей і місто. Останнім часом столична підземка активно залучається до культурних та історичних проєктів. Наразі вона, радше, виконує освітню роль, присвячуючи увагу одному з провідних вишів Києва, історія якого тісно пов’язана з розвитком метро.

Станція “Політехнічний інститут” на червоній лінії метро тимчасово стала місцем для культурно-освітнього проєкту “Метро. Місто. Політехніка”. Як стало відомо з повідомлень Київського метрополітену, цей проєкт реалізовано до кінця літа, з постерами, які розміщені на стінах платформи. І хоча спочатку це виглядає як історії про випускників, насправді мова іде про міську інфраструктуру, інженерію та зв’язок між навчанням і життям Києва.

До 31 серпня пасажири можуть ознайомитися з 15 плакатами, що висвітлюють науковців, інженерів, системи метро та саму станцію. Наприклад, один з плакатів розповідає, що ескалатори підземки працюють завдяки частотним перетворювачам, які були розроблені випускниками КПІ. Є інформація про факультети, які навчають спеціалістів для метро, а також відомих особистостей, як-от Борис Патон, Валерій Лобановський та Ігор Сікорський — усі вони так чи інакше пов’язані з політехнікою.

Цей проєкт є спільною ініціативою КПІ ім. Ігоря Сікорського та КП “Київський метрополітен”. За словами ректора університету Анатолія Мельниченка, мета полягала не лише в тому, щоб нагадати про історичний зв’язок метро та університету, але й у популяризації інженерних спеціальностей. Це підтверджується реальністю — в метрополітені працює близько 300 випускників КПІ, від фахівців з технічних систем до машиністів.

Станція “Політехнічний інститут” була відкрита 5 листопада 1963 року. Її будівництво стало частиною другої черги метро, яка розпочалася після збитковості першої. Тут вперше в Києві застосували залізобетонні тюбінги замість чавунних, що стало значним технологічним досягненням.

Незважаючи на вимушену простоту через архітектурні обмеження того часу, інтер’єр станції має чимало унікальних елементів. Серед них — декоративні пілони з решітками, оригінальне освітлення, а також барельєф “У космосі” із зображенням жінки та супутника. Кажуть, що будівельники залишили в тунелі підпис з ініціалами — свого роду автограф на бетоні.

Метро готується до найгіршого: закуповують ревуни й страхують машиністів

Нагадаємо, Інформатор раніше повідомляв про те, що КП “Київський метрополітен” проводить закупівлю ревунів. Ці елементи слугують звуковим попередженням для працівників метрополітену під час закриття металоконструкцій на станціях. Йдеться, насамперед, про важкі захисні герметичні двері, які перекривають тунелі, станції, вестибюлі та вентиляційні шахти метро на випадок різних надзвичайних ситуацій.

Також повідомлялося, що КП “Київський метрополітен” застрахує машиністів електропоїздів та водіїв від нещасних випадків. Такі випадки найчастіше трапляються через потрапляння пасажирів на колії, що прямо вказано в супровідних документах до проєкту угоди зі страховиком. Відтак, кожен день вимушеного простою (зазвичай протягом трьох днів) машиністи отримуватимуть певну компенсацію від страховика.