Які документи потрібні для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого через ЦНАП

Громадяни України, які втратили паспорт або стали жертвами крадіжки, повинні оформити новий документ. Для цього потрібно звернутись до ЦНАП або до органів Державної міграційної служби. Відповідну інформацію надали юристи безоплатної правничої допомоги.

З детальним списком документів, які можуть знадобитися для отримання паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого, можна ознайомитися на офіційному вебсайті ДМС України за посиланням. Щоб отримати новий паспорт, необхідно подати:

  • заяву встановленого зразка про втрату або крадіжку паспорта,
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (якщо паспорт був викрадений в Україні),
  • квитанцію про сплату адміністративного збору або оригінал документа про звільнення від його сплати (оригінал повернуть),
  • картку платника податків та витяг про місце проживання (за наявності).

Для окремих категорій осіб можуть знадобитися також:

  • довідка про взяття на облік ВПО (для внутрішньо переміщених осіб),
  • посвідчення про взяття на облік бездомних осіб,
  • фото 10х15 – для осіб з обмеженими можливостями пересування (что підтверджується медичним висновком),
  • закордонний паспорт (навіть прострочений) та заява про зняття з консульського обліку – для тих, хто постійно проживав або проживає за кордоном.

Час виготовлення паспорта

Документ виготовляється протягом 20 днів. У випадку термінового оформлення він буде готовий за 10 днів.

Вартість послуги

Розмір адміністративного збору становить 558 гривень, для термінового – 928 гривень. Також за втрату паспорта громадянин може бути притягнутий до адміністративної відповідальності з можливим штрафом (від 17 до 51 гривні).

Отримання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни через ЦНАП

Статус особи з інвалідністю внаслідок війни відкриває доступ до державних гарантій, фінансових виплат, медичної та психологічної реабілітації, а також інших соціальних переваг. Оформити його можна через ЦНАП або через Дію.

Нижче наведена інструкція, як пройти процедуру крок за кроком. Офлайн у ЦНАП потрібно подати:

  • паспорт або ID-картку;
  • довідку МСЕК або витяг з акту оцінки функціонування;
  • довідку про несудимість (дійсна впродовж 5 днів);
  • документи, що підтверджують участь у бойових діях (АТО, ООС, ЗСУ);
  • копію довідки ВПО;
  • документи представника (якщо заяву подає не сам заявник).

Онлайн через Дію:

  • перейдіть за посиланням;
  • авторизуйтеся та натисніть «Подати заяву»;
  • заповніть анкету (довідка МСЕК, категорія заявника тощо);
  • завантажте документи (довідка МСЕК, довідка про несудимість, довідка форми 6, що підтверджує участь у заходах, спрямованих на оборону України);
  • підпишіть заяву КЕП (електронним підписом).

Хто має право на статус?

На статус особи з інвалідністю внаслідок війни можуть розраховувати громадяни України, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або хвороби під час війни чи участі в бойових діях.

Терміни розгляду

Заяву розглянуть протягом 30 днів. Після ухвалення позитивного рішення в застосунку «Дія» можна буде сформувати електронне посвідчення ветерана або ветеранки, а за бажанням отримати й паперову версію. Під час воєнного стану термін дії продовжується автоматично.