Винищувачі Північноамериканського командування аерокосмічної оборони (NORAD) 24 серпня перехопили літак з Росії у зоні ідентифікації протиповітряної оборони Аляски. Цей літак виконував розвідувальну місію у міжнародному повітряному просторі.
За інформацією ABC News, це вже третій випадок за тиждень. Для перехоплення та візуальної ідентифікації російського Іл-20 були підняті один літак дальнього радіолокаційного виявлення E-3 Sentry, два винищувачі F-16 і два літаки-заправники KC-135 Stratotanker.
У NORAD зазначили, що літак РФ не вторгався у повітряний простір США чи Канади, а така активність в районі Аляски є звичайною та не несе безпосередньої загрози. Командування підкреслило, що зона ідентифікації ППО (ADIZ) є міжнародним повітряним простором, де всі літаки повинні бути ідентифіковані з міркувань національної безпеки. За останній тиждень американські F-16 двічі перехоплювали російські Іл-20 – 20 та 21 серпня.
“NORAD використовує багаторівневу оборонну мережу, що включає супутники, наземні та повітряні радари, а також винищувачі, для виявлення і відстеження літаків та інформування про відповідні дії”, – зазначено у повідомленні командування.
Порушення повітряного простору Росією
13 серпня італійські винищувачі F-35 вперше піднялися з Естонії у відповідь на російські літаки. Повітряне командування НАТО повідомило, що два винищувачі F-35 здійснили політ у межах місії НАТО з патрулювання повітряного простору.
«Італійська оперативна група повітряних сил – 32 винищувальний полк, що базується на авіабазі Емарі в Естонії, працює у режимі швидкого реагування 24/7, підтверджуючи відданість Альянсу захисту повітряного простору НАТО», – йдеться у матеріалі.
Раніше російський військовий літак Су-24МР порушив повітряний простір Польщі над її територіальними водами. Встановлено, що військовий літак України «порушив польський повітряний простір на максимальну глибину 6,5 км і перебував у ньому 1 хвилину і 12 секунд». Причиною, за попередніми даними, стала несправність навігаційної системи повітряного судна.