Президента Трампа прийняв рішення про скасування безмитного ліміту на посилки в розмірі $800, який діяв протягом кількох років у США. Тепер всі комерційні перевезення підлягають митним платежам. Лише документи та подарунки вартістю до $100 залишаться безкоштовними, проте їх ще перевірятимуть, щоб підтвердити, що це дійсно подарунки. Про це 26 серпня заявив генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.
Внаслідок таких швидких змін більшість поштових операторів у Європі починають призупиняти відправлення посилок до США або дозволяють здійснювати пересилку лише документів та подарунків. На даний момент продавці з Німеччини, Польщі, Швейцарії, Франції, Норвегії, Чехії та багатьох інших країн не можуть відправити свої товари до США, поки не буде розроблена відповідна процедура їхніми національними поштовими службами, як це зробила Укрпошта.
“Завдяки неймовірним зусиллям наша міжнародна команда разом із партнерами працювала безперервно протягом останніх 7 днів для досягнення угоди, і українські підприємці зможуть продовжувати свій бізнес на американських платформах — Amazon, Etsy, eBay, Shopify”, – зазначив Ігор Смілянський.
Генеральний директор Укрпошти озвучив негативні аспекти:
- Українські товари для американських споживачів подорожчають на 10% через мито, запроваджене президентом Трампом.
- Послуги доставки до США піднімуться в ціні, але лише на ту величину, щоб покрити витрати на залучення кваліфікованих агентів, що займатимуться митним оформленням — в середньому на $1,5–3, залежно від категорії та ваги відправлення.
На думку Смілянського, незважаючи на підвищення цін для споживачів у США, конкурентоспроможність українських товарів зростає з таких причин:
- Більшість (90+) країн Європи призупиняють відправлення до США, що створює конкурентну перевагу для українських експортерів, оскільки вони можуть зайняти місце товарів з інших країн, зокрема європейських, які тепер не можуть вести свій бізнес.
- Ставка мита для України в 10% є найнижчою в Європі, де інші країни мають тарифи від 15% (основні країни ЄС) до 25% (Молдова) та навіть 39% для Швейцарії. Таким чином, українські підприємці мають вигідні умови порівняно з конкурентами та зможуть продовжити торгівлю на американському ринку, який залишається найбільш популярним напрямком для експорту через інтернет-торгівлю.
Вашингтон зобов’язав поштових операторів збирати митні платежі на території країни-відправника. Багато приватних компаній вже впроваджують нові брокерські збори або суттєво підвищують існуючі. Укрпошта, у свою чергу, обрала інший шлях: жодних нових зборів не запроваджуватим. Усі додаткові витрати оператор покриває сам, включаючи угоди з авіакомпаніями, оскільки багато з них також не приймають пошту до США.
Новий механізм починає діяти з 26 серпня. Одночасно Укрпошта продовжує співпрацювати з Всесвітнім поштовим союзом, Національним банком України, Міністерством розвитку громад та територій і Міністерством економіки України над створенням сталої моделі роботи для українських експортерів, враховуючи рішення уряду США.
Смілянський підкреслив, що досягнута угода пропонує українським підприємцям конкурентні переваги. Але її ефективність залежатиме від дотримання всіх правил. Тому:
- Не варто грати в «лотерею» і вказувати в комерційних відправленнях, що це «подарунки», оскільки контроль у США буде посилено.
- Укрпошта, враховуючи конкурентну перевагу України в порівнянні з країнами ЄС (де мито 15%) чи Молдовою (де мито 25%), підсилить контроль на прикордонних відділеннях, щоб уникнути звинувачень у реекспорті товарів з країн з більш високою митною ставкою.
“Чекаємо наших підприємців у відділеннях, давайте активно розвивати український експорт і займати вільні ніші на ринку! The Show will go on або Європа ставить посилки до США на паузу, а Укрпошта продовжить доставляти, щоб підтримати наших експортерів”, – підсумував Смілянський.
Як раніше повідомляв Інформатор, Укрпошта запровадила сервіс для миттєвого розрахунку найбільш вигідної послуги. Для цього достатньо вказати країну призначення, вагу та розміри відправлення, а також спосіб пересилання (пріоритетний чи непріоритетний, що вплине на швидкість доставки). Про це 19 червня заявила прес-служба Укрпошти.
Якщо ви перейдете за лінком, вам будуть запропоновані кілька послуг з їх перевагами та вартістю.
- «Дрібний пакет» (до 2 кг). Час доставки — від 7 днів (пріоритетний) або від 12 днів (непріоритетний). Відстеження в межах України. Кур’єрська доставка.
- «Дрібний пакет PRIME» (до 2 кг). Час доставки — від 5 днів. Відстеження всього шляху відправлення. Доставка в поштову скриньку (без підпису отримувача).
- «EMS-відправлення» (до 30 кг). Час доставки — від 5 днів. Відстеження всього шляху відправлення. Кур’єрська доставка (дві спроби вручення).
- «Посилка» (до 30 кг). Час доставки — від 12 днів (пріоритетний) або від 17 днів (непріоритетний). З трекінгом до моменту вручення. Доставка адресно (з підписом отримувача).
“Ви надсилаєте: шкарпетки до 250 г у Сполучене Королівство. Найкраща послуга: «Дрібний пакет PRIME», оскільки це швидко, вартість доставки ≈240 грн, є онлайн-трекінг, а забрати посилку можна будь-коли з поштової скриньки”, – навела Укрпошта приклад роботи сервісу.
Як раніше повідомляв Інформатор, з 1 січня 2025 року відправлення Укрпоштою посилок на теренах України здійснюється за двома тарифами: «Базовий» та «Пріоритетний». Посилки, що користуються тарифом «Пріоритетний», обробляються з прискореним пріоритетом і доставляються в найкоротші терміни. Тариф «Базовий» підходить для клієнтів, які пересилають недорогі товари.