У застосунку Дія планують впровадити нові послуги. Серед них онлайн-розлучення, AI-асистент і еАкциз. Деякі з них запрацюють вже у вересні 2025 року, інші – в 2026-му.
Про це йдеться в статті першого віцепрем’єр-міністра та міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова для РБК-Україна. Він повідомив, що команда працює над численними новими послугами, які незабаром стануть доступні в додатку та на порталі Дія. Ось, які ще сервіси з’являться в найближчому майбутньому.
АІ-асистент
У застосунку з’явиться перший у світі національний АІ-асистент, що надаватиме державні послуги. Він спочатку пропонуватиме допомогу в отриманні документації про доходи. Користувачам потрібно всього лише написати запит у чат, і АІ вас зорієнтує. Додатково штучний інтелект консультуватиме на порталі щодо наявних послуг та допомагатиме підібрати відповідний сервіс під їх життєві обставини.
“Майбутнє – за агентивними державами. Завдяки AI-агентам ви зможете отримувати державні послуги, просто написавши свій запит у чат людською мовою. Зараз це складно уявити, але на нас чекає справжня АІ-революція”, – підкреслив Федоров.
еНотаріат
Завдяки цьому проєкту українці, які перебувають в Україні або за її межами, зможуть отримати нотаріальні послуги онлайн. Наразі триває розробка електронної системи, що об’єднає всі нотаріальні процеси і стане основою для запуску послуг у Дії. До кінця цього року планується закладення бази, а самі сервіси запустять вже з 2026-го.
еАкциз
Федоров зазначив, що це масштабна реформа, спрямована на боротьбу з тіньовим ринком тютюну та алкоголю, оскільки лише протягом року Україна втрачає близько 30 мільярдів гривень через нестачу податків на ці продукти. Цифрова трансформація створить прозорі правила для ринку і захистить українців від неякісної продукції.
Завдяки електронній системі можна буде відстежувати шлях алкогольних напоїв і тютюну від виробника або імпортера до кінцевого споживача. Паперову акцизну марку замінить електронна версія з унікальним кодом, що унеможливить її підробку. Наразі триває бета-тестування системи, а сам запуск заплановано на 2026 рік. Крім того, через Дію можна буде сканувати електронну марку та перевіряти легальність товару.
Витяг про несудимість з апостилем
Додаток також запропонує можливість замовити витяг про несудимість з апостилем і доставку цього документа. Наразі його можна отримати лише за однією адресою у Києві, що вимагає особистого звернення до установи або залучення адвоката.
Базова соціальна допомога
Мінцифри запустили бета-тестування унікальної послуги, яка об’єднає всі соціальні виплати в одну. Нею зможуть скористатися українці, які вже отримують різні допомоги від держави: для малозабезпечених сімей, на дітей одиноким матерям, тимчасова допомога для дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів або їх місце проживання невідоме.
Розмір виплат буде визначатися індивідуально — користувачу потрібно буде лише подати заяву в додатку. Раніше для цього доводилося звертатися до державних установ, збирати документи і заповнювати заяви вручну.
Шлях пораненого
Шлях пораненого — це комплексний сервіс для військовослужбовців та їхніх родин. За однією заявою особа зможе отримати статус інваліда внаслідок війни, фінансову підтримку, соціальні послуги та пільги.
Крім того, будуть пропоновані послуги для родичів загиблих військових: присвоєння статусу члена сім’ї загиблого, одноразова фінансова допомога, соціальні послуги та інше. Увесь процес відбуватиметься онлайн, а взаємодія з державними органами буде автоматизованою. Запуск сервісу заплановано на осінь.
Федоров раніше повідомив про початок розробки українського ШІ
Міністерство цифрової трансформації України розпочало створення української великої мовної моделі. Вона буде навчатися на унікальному масиві українських даних, щоб краще розуміти контекст. Першу версію моделі ШІ планують представити до кінця 2025 року.
Вказується, що вона стане доступною для державних установ, університетів, науковців, громадських організацій та бізнесу. Про це розповів міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. За його словами, наразі в застосунку функціонують внутрішні AI-інструменти, які підтримують команду. Зокрема, це:
- ШІ-консультант, що без участі оператора допомагає отримати послугу, за перший місяць пілотування закрив понад 52% запитів у Дії;
- ШІ-асистент, який сприяє операторам у формуванні відповіді, за кілька тижнів закрив 16% усіх запитів (7 993 звернень користувачів).