Верифікація у Дії не заважає спекулянтам скуповувати квитки на поїзди Укрзалізниці, — Бігус.інфо

Дефіцит залізничних квитків призвів до появи численних спекулянтів. Щоб боротися з ними, Укрзалізниця впровадила верифікацію через Дію для міжнародних квитків, а з першого серпня — і для ряду внутрішніх рейсів. Проте журналісти Бігус.інфо виявили, що цей запобіжник не заважає перекупникам.

Продаж квитків починається щодня о восьмій ранку. Люди чекають на цю мить, але о 8:01 виявляють, що квитків уже немає. Багато хто звертається до перекупників, яких легко знайти через інтернет або соціальні мережі.

Журналістка придбала квиток Київ–Кишинів через третіх осіб, які запевнили, що мають «інструмент для виявлення вільних місць, коли додаток Укрзалізниці їх не показує». Вони стверджували, що працюють навіть тоді, коли офіційна система недоступна. За квиток взяли 4700 гривень, з яких тисяча гривень — за надання послуги. При самостійному купівлі місце в купе Київ-Кишинів коштує 3284 гривні. Як виявилося, авторизуватися для покупки квитка можна через будь-який акаунт, не обов’язково через ім’я того, на кого квиток.

В інтернеті є запити на створення ботів, які моніторять та бронюють квитки. Укрзалізниця повідомила, що виявила перекупника, який продав квиток журналістці. Його обліковий запис був верифіковано через Дію. Акаунт було створено 29 липня.

Спекулянт налаштував у застосунку Укрзалізниці моніторинг квитків з автовикупом. Ця функція доступна всім. Коли в системі з’явилося повернуте пасажиром місце, перекуп зарезервував його на 15 хвилин для оплати, а потім звернувся до замовниці. Після цього він купив цей квиток на її ім’я.

«Цей квиток міг би купити будь-хто з пасажирів, якби самостійно налаштував моніторинг з автовикупом в застосунку Укрзалізниці», — підкреслює перевізник.

Акаунт спекулянта було заблоковано, до того часу він встиг придбати лише шість квитків. Дані, зібрані журналістами, передадуть поліції.

Заблокували в Укрзалізниці: що робити, якщо вас прийняли за квиткового перекупа

Укрзалізниця оприлюднила результати посиленого контролю онлайн-купівель квитків на внутрішні маршрути після міжнародних: заблоковано 271 клієнта, які масово скуповували квитки або маніпулювали застосунком УЗ. Якщо під час блокування сталася помилка, Укрзалізниця готова оперативно реагувати та виправляти.

“Будь ласка, напишіть нам офіційний лист на пошту pc@uz.gov.ua та поясніть ситуацію. Ми розглянемо звернення і швидко вирішимо питання розблокування акаунта, якщо обмеження дійсно було помилковим,” – зазначають в Укрзалізниці.

За що можна потрапити в бан

Згідно з інформацією перевізника, користувачі заблокованих акаунтів намагались використовувати застосунок УЗ, який призначений для індивідуальної покупки квитків, для інших цілей:

  • створювали багато різних пов’язаних акаунтів та купували з них невелику кількість квитків, щоб обійти блокування;
  • намагались утримувати квитки, не переходячи до етапу оплати (очікуючи на “замовлення”);
  • придбували багато квитків на різні прізвища та вчиняли інші дії, які були “підхоплені” антифрод-системою.

“За аналогією з фінансовими установами, Укрзалізниця посилила ідентифікацію клієнтів та розгорнула систему моніторингу за аномальними діями користувачів під час використання наших онлайн-сервісів. Оцінюється не тільки кількість придбаних квитків, наявність різних прізвищ, але й дії, які вчиняються в системі для “утримання” квитків (чому зловживають квиткові спекулянти). Це необхідно для того, щоб добросовісні пасажири могли знайти свої заповітні квитки навіть у піковий сезон. Так, за минулий тиждень з 4 по 10 серпня моніторингова система Укрзалізниці ідентифікувала та заблокувала 271 підозрілий акаунт, всього з березня вже заблоковано 3806 акаунтів, які здійснювали підозрілу активність,” – повідомляють в УЗ.

Крім кількості придбаних квитків на різні прізвища, підставою для блокування облікового запису може стати:

  • надмірна кількість резервувань: один акаунт системно блокує місця для оплати на 15 хвилин, але саму оплату не здійснює;
  • надмірна кількість пошукових запитів за певним напрямком або хаотичні запити: акаунт перевантажує систему постійними пошуками квитків. Часто так діяли бот-акаунти, отже, такі дії блокуються моментально;
  • кількість акаунтів, прив’язаних до однієї банківської картки (одна банківська картка може бути прив’язана до різних акаунтів, щоб “приховати” спекуляції), а також електронна пошта, яка використовувалася для їх отримання, на які напрямки купувались квитки тощо;
  • для боротьби зі спекулянтами, які тепер не стоять біля кас, а дедалі більше діджталізуються, налаштовані автоматичні внутрішні запобіжники (наприклад, складні CAPTCHA — комп’ютерні тести для визначення, хто використовує систему — людина чи бот, та інші сучасні запобіжники).

Як придбати квитки для організованих груп

Застосунок Укрзалізниці призначений для замовлень фізичних осіб — кількох пасажирів або родини. Клієнтам, які організовують групові поїздки, пропонується спеціальний сервіс для оформлення квитків. Усі заявки на групові перевезення опрацьовуються прозоро та в порядку черги. Незважаючи на надання пріоритету дитячим групам і пасажирам пільгових категорій, Укрзалізниця не може повністю задовольнити всі потреби таких користувачів через критичний дефіцит рухомого складу.

На деяких напрямках понад 60% місць у поїздах вже зарезервовані для груп (ці місця не відкриваються для продажу за 20 днів до відправлення, оскільки призначені для подорожів дітей). Однак навіть за таких умов сотні заявок можуть залишатися без погодження на певні дати або маршрути.

Раніше Інформатор публікував мануал про те, як отримати квитки на популярні потяги Укрзалізниці добросовісним пасажиром.