Кличко звільнив головного транспортника Києва Руслана Кандибора за угодою сторін

Крісло під керівництвом директора Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора залишалося вакантним приблизно два роки. Однак його відданість і здатність до “командної роботи” в межах КМДА надавали йому підтримку з боку міського голови, незважаючи на збільшення проблем у транспортній сфері столиці. Кличко двічі відмовлявся задовольнити вимоги про звільнення підлеглого, незважаючи на зростаючу критику, проте поточна ситуація, схоже, залишила йому мало варіантів – рішення про звільнення Кандибора було оформлене офіційно, без зайвого галасу та “за угодою сторін”.

Руслан Кандибор буде звільнений з посади директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА з 10 вересня 2025 року. Відповідне розпорядження №730 підписав міський голова Києва Віталій Кличко ще 4 вересня, вказавши в документі причину “за угодою сторін”. Цю інформацію надало агентство “Інтерфакс-Україна”, яке володіє копією документа.

Цьому рішенню передували декілька резонансних епізодів. У липні 2025 року Руслану Кандибору була висунута підозра в службовій недбалості, що призвела до важких наслідків. Згідно зі слідством, чиновник не вживав необхідних заходів для усунення аварійної ситуації в тунелі метро між станціями “Либідська” та “Теремки”. Через тріщини у конструкції тунелю почала просочуватися вода з піском, що викликало масштабне підтоплення і зупинило роботу шести станцій синьої лінії – від “Деміївської” до “Теремків”.

Внаслідок аварії, що сталася 8 грудня 2023 року, довелося повністю перебудовувати пошкоджену ділянку тунелю, а ремонт обійшовся бюджету міста в 370 млн грн. Пасажирське сполучення на цій лінії було відновлено лише через дев’ять місяців. За даними прокуратури, через закриття станцій було втрачено прибутки від перевезення пасажирів, а також довелося організовувати альтернативні маршрути наземного транспорту – все це обійшлося бюджету столиці в 164 млн грн.

Справу розслідують за частиною 2 статті 367 Кримінального кодексу України, що передбачає від 2 до 5 років позбавлення волі. 18 липня суд обрав Кандибору запобіжний захід – два місяці нічного домашнього арешту та тимчасове відсторонення від виконання своїх обов’язків. Прокуратура планувала оскаржити це рішення, наполягаючи на цілодобовому арешті з електронним браслетом.

Сам Кандибор і його підчинений Дептранс заперечують свою провину, покладаючи відповідальність на проєктантів і будівельників тунелю. Відомство посилається на офіційну інженерну експертизу, яка заявила про будівельні помилки, що спричинили проникнення ґрунтових вод. Також чиновники стверджують, що після аварії діяли оперативно – закрили рух, запустили альтернативні маршрути та розпочали відновлювальні роботи.

Цікаво, що звільнення Кандибора відбулося рівно через рік після того, як друга петиція від киян із вимогою його відставки зібрала 6 тисяч підписів. Автори документа вказали не лише на аварію в метро, але і на обвал тротуару на Повітрофлотському шляхопроводі, постійні затори, підтоплення та скорочення випуску муніципального транспорту. Перша петиція у 2023 році також зібрала достатню кількість голосів, але Кличко на той момент все ще підтримував свого підлеглого, тоді як нинішня ситуація вже не передбачає такої підтримки.

У КМДА вважають, що в аварії в тунелі метро винні злочинні попередники

Як інформує Інформатор, після висунення підозри одному з заступників директора Департаменту транспортної інфраструктури – Валентину Кульбако у Дептрансі підкреслили, що це ще не доказ вини. Вони стверджують, що заступник Кандибора співпрацює зі слідством і наполягає на об’єктивному розслідуванні. Дептранс, в свою чергу, наполягає на тому, що в аварії винні не ті, хто повинен слідкувати за станом тунелів і станцій, а ті, хто невдало спроєктував та погано збудував ці об’єкти. Проте затоплення тунелю між “Деміївською” та “Либідською” продовжує мати кримінальні наслідки: Кульбако вже став п’ятим підозрюваним, включаючи колишнього керівника столичної підземки – втікача Брагінського.

Нагадаємо, рух поїздів у Києві було зупинено через аварію в тунелі та велику кількість води між рейками на станціях синьої лінії 8 грудня 2023 року. Тоді кияни не підозрювали, що їм знадобиться наступні 9 місяців для подолання постійних заторів, а міська влада намагатиметься перекласти відповідальність на “злощасних попередників” – тобто на проєктувальників і будівельників, які зводили тунелі й станції метрополітену.

На початку вересня 2024 року новою ділянкою тунелю між станціями Либідська та Деміївська вже були запущені тестові поїзди. Проводилася перевірка сигналізації, системи безпеки руху поїздів, зв’язку, а також обкатка потягів.