Словаччина підтвердила готовність запустити новий потяг Київ-Братислава вже в середині грудня. Маршрут враховує вже розпочате будівництво лінії європейської колії в Україні між Ужгородом і Чопом та можливу майбутню пряму лінію Ужгород-Чоп-Кошице-Братислава з перспективою продовження маршруту до інших європейських країн. Про це повідомили у пресслужбі Мінекономіки.
Сторони досягнули домовленості щодо реалізації залізничного сполучення Київ-Братислава з пересадкою на станції Чоп. Маршрут враховує вже розпочате будівництво лінії європейської колії в Україні між Ужгородом і Чопом та можливу майбутню пряму лінію Ужгород-Чоп-Кошице- Братислава з перспективою продовження маршруту до інших європейських країн. Очікується, що новий потяг вдасться запустити в середині грудня.
«Ми бачимо зростання обсягу вантажних залізничних перевезень як торік, так і у цьому році. Ростуть і пасажирські перевезення. Тому нам так важливо розвивати міжнародне залізничне пасажирське сполучення між Україною та Словаччиною», — зазначила міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Крім того, словацька сторона повідомила, що запустили інструмент для залучення фінансування від третіх країн для підтримки проєктів по обидва боки кордону, які сприятимуть відновленню України. Підписання першої угоди очікують вже цього місяця. Свириденко також привітала активну участь Словаччини в інвестиційних програмах, які спрямовані на відновлення України. В рамках Ukraine Investment Framework подали вже 4 проєкти у сфері енергетики, які планують втілювати спільно з українськими партнерами. Загальна сума проєктів — 143 мільйони євро.
«Поглиблюємо економічне співробітництво зі Словаччиною. Визначили ключові кроки у таких сферах, як двостороння торгівля та інвестиції, відновлення України, енергетична безпека, транспорт та інфраструктура, а також сільське господарство», — вказала Свириденко.
У сфері енергетики, сторони ще раз підтвердили плани щодо реконструкції міждержавного електричного інтерконектора «Мукачево — Вельке Капушани». Проєкт має велике значення для зміцнення енергетичної безпеки обох країн, перший етап робіт планується завершили у 2026 році. Також йшлося про продовження модернізації пункту пропуску «Ужгород — Вишнє Нємецьке», щоб збільшити пропускну спроможність як для вантажного, так і пасажирського транспорту. Крім того, Україна висловила зацікавленість у розширенні пропускної спроможності пункту «Малий Березний — Убля». У планах також відкрити для пасажирського перевезення залізничний пункт пропуску «Павлове — Матіовце», який наразі працює лише як вантажний.
Польський перевізник SKPL планує запустити потяг з Варшави до Ковеля
Приватний залізничний перевізник SKPL Cargo планує запустити потяг до Ковеля. Він вирушатиме з Варшави о 15:05 і прибуватиме до Дорогуська через Люблін і Хелм о 18:30, а потім продовжуватиме рух до Ковеля. Як повідомили в управлінні залізничного транспорту Польщі, 1 жовтня SKPL Cargo отримала заявку на запуск комерційного пасажирського сполучення за маршрутом Варшава Всходня-Дорогуськ-Варшава Всходня. Це частина маршруту з Варшави до Ковеля, куди оператор планує запустити поїзд. Перевізник заявив про готовність надавати нові послуги з 15 грудня 2024 року по 14 грудня 2029 року. Поїзд SKPL Cargo має курсувати до Ковеля раз на день. Він вирушатиме з Варшави о 15:05 і прибуватиме до Дорогуська через Люблін і Хелм о 18:30, а потім продовжуватиме рух до Ковеля. Зворотно потяг вирушатиме із Дорогуська о 02:45 та прибуватиме до станції Варшава Всходня о 06:15.