Київ не зможе оновити рухомий склад столичного автопарку – принаймні, наразі. Закупівля 20 невеликих автобусів, що можуть вмістити не менше 57 пасажирів, які мали бути поставлені до кінця 2025 року, була скасована Київпастрансом. Транспортні активісти сподіваються на “дубль № 2”, де технічні вимоги можуть бути переглянуті на краще.
Комунальне підприємство “Київпастранс” скасувало тендер на придбання 20 міських автобусів, оголошений наприкінці серпня. За даними тендерної документації, передбачувана вартість закупівлі становила майже 83 млн грн. Нові автобуси довжиною 8,2 метра планували використовувати на звичайних маршрутах, а постачання очікувалося до кінця 2025 року.
Згідно з протоколом скасування, КП “Київпастранс” не змогло внести необхідні корективи до технічних вимог тендерної документації. Це вимагало зміни передбачуваної вартості, що виявилося неможливим. Тому закупівлю скасовано відповідно до пункту 50 Особливостей проведення публічних торгів в умовах воєнного стану.
Однак сама технічна складова тендеру викликала активні дискусії в експертному середовищі ще до його скасування. Неофіційна транспортна спільнота “Управа КПТ” звертала увагу на специфікації майбутніх автобусів. Зокрема, вони мали бути частково низькопідлоговими, тобто мати низький підлогу лише в задній частині. Також традиційною проблемою столичного транспорту є відсутність системи кондиціювання.
“У 2025 році ми купуємо не повністю низькопідлогові автобуси без кондиціонерів. Очікуємо другий раунд з нормальними технічними вимогами?” – саркастично прокоментувала ситуацію “Управа КПТ”.
Документація тендеру також передбачала банківську гарантію на суму понад 829 тис. грн і постачання автобусів партіями до кінця наступного року. Хоча вимоги до екологічності, новизни та відповідності основним стандартам безпеки були прописані, сучасні елементи комфорту, які вже стали звичними для міського транспорту в багатьох українських містах, не були враховані. Очікується, що нову процедуру закупівлі оголосять незабаром з оновленими умовами – транспортна спільнота сподівається, що наступна версія тендеру враховуватиме вже висловлену критику та реальні потреби киян.
Замість МАЗів і ЛАЗів – “Анадоли”: як і чому Київ закупив техніку з Туреччини
Нагадаємо, нещодавно повідомлялося, що першу партію з 20 турецьких автобусів Anadolu Isuzu Citiport 12 вже розподілили між усіма АТП Києва. Загалом місто закупило 85 таких машин навесні 2024 року за кошти Європейського інвестиційного банку. Наразі перша двадцятка вже поставлена на облік і проходить підготовку до виходу на маршрути.
Про рішення придбати саме турецьку техніку було повідомлено ще 10 квітня 2024 року. Саме тоді КП “Київпастранс” уклало угоду з турецькою компанією Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayii Ve Ticaret A.Ş. щодо постачання низькопідлогових автобусів для Києва. Закупівлю фінансуватимуть кошти Європейського інвестиційного банку, а перша партія мала приїхати до української столиці вже за 8 місяців.