Ранковий безлад на Вокзальній площі в Києві залишається навіть після відкриття нового паркінгу. Більшість водіїв продовжують керуватися старими звичками, а платити водночас не бажають, навіть за короткочасну зупинку, вартість якої становить 20 грн за перші 10 хвилин. Однак вже зрозуміло, що спроба зменшити затримки громадського транспорту біля вокзалу виявилася неуспішною.
Незважаючи на запуск паркінгу на 69 машиномісць і створення зони Kiss&Ride, саме громадський транспорт страждає від хаосу на Вокзальній площі. У Facebook-спільноті “Пасажири Києва” опублікували відео, зняте о 6:30 ранку, де видно, що частина водіїв користується новим паркінгом, в той час як інші продовжують висаджувати пасажирів просто на зупинках. Очевидно, найбільша кількість порушень відбувається на тролейбусній смузі та в місцях, відведених для ліцензованих таксі.
Активісти наголошують, що патрульна поліція контролює лише в’їзд на автобусну зупинку, не реагуючи на численні порушення поряд. Вони закликають змінити схему контролю і перенести патруль ближче до тролейбусної зупинки, де спостерігається найбільша кількість порушень. В іншому випадку, одну з ключових цілей реорганізації руху на площі – зменшення затримок громадського транспорту – можна вважати проваленою.
Нагадаємо, восени 2024 року міська влада представила нову схему руху на Вокзальній площі. Основними завданнями були: зменшити хаотичність руху, ліквідувати транзитний трафік, покращити умови для пішоходів та надати пріоритет громадському транспорту. За задумом, перша смуга перед вокзалом повинна була бути лише для автобусів і тролейбусів, друга – для громадського транспорту і легкових автомобілів для короткочасної зупинки, третя – для таксі і приватних авто.
Таким чином, громадський транспорт мав отримати найбільш зручний під’їзд до вокзалу. Однак на практиці результати виявилися зворотними: перша смуга постійно зайнята легковими автомобілями, які висаджують пасажирів, а спеціально облаштована Kiss&Ride залишається вільною. Досвід перших днів показав, що новий паркінг поки не змінив ситуацію.
Окрему роль у цьому безладі відіграють і нелегальні таксисти. Для них Вокзальна площа – це історичне “робоче місце”, і вони намагаються стояти якомога ближче до центрального входу вокзалу. Саме “бомбили” часто блокують смуги громадського транспорту, очікуючи клієнтів і провокуючи затори.
Щодо нового паркінгу з тарифом 80 грн за годину, то він створив зручні умови тільки для тих, хто готовий платити, але не усунув головні “джерела” безладу з площі. Без суворого контролю на тролейбусній зупинці з боку патрульних та боротьби з нелегальними таксистами хаос на Вокзальній, як свідчать ранкові години, не зникне.
За літо кияни більше сплатили за порушення паркування, ніж за офіційні стоянки
За три місяці літа у Києві евакуювали понад 20,5 тисяч автомобілів, які заважали руху та порушували правила. До бюджету міста надійшло 35,7 млн грн від штрафів, 30,7 млн грн – від оплати легального паркування. Загалом зафіксовано понад 444 тисячі сесій паркування. Статистика свідчить, що надходження до бюджету від штрафів переважають над надходженнями від офіційного паркування.
Також відомо, що Київ щомісяця втрачає пів мільйона гривень, при цьому ці гроші “лежать” на поверхні, у центрі столиці. Це вважають активісти, які виявили на карті платних паркувань Києва “білу пляму” у самому центрі – на вул. Богдана Хмельницького.