Не минуло й півроку, як у Київраді почали писати правила для паркування електросамокатів

У Києві почали активно працювати над створенням єдиних правил для паркування електричних байків та самокатів. Розробку спільних норм для всіх операторів мікромобільного транспорту планували розпочати навесні 2025 року, але фактична робоча група з’явилася лише у вересні. На чолі її стоятиме заступник мера Костянтин Усов, який посилив свої повноваження після відставки директора Департаменту транспорту Руслана Кандибора.

Київрада відзначила прогрес у створенні робочої групи, яка займеться розробкою правил використання та паркування легкого електричного транспорту. Цю інформацію оголосила Уповноважена Київради з прав людей з інвалідністю Леся Петрівська. На нараді, що відбулася цього тижня, обговорили лише питання створення групи, без визначення конкретних правил.

“Безладне паркування електросамокатів і велосипедів стало серйозною проблемою для столиці. Найбільше скарг надходить від незрячих осіб, для яких це не просто незручність, а реальний бар’єр для безпечного пересування містом”, – зазначила Петрівська у своїй заяві.

Омбудсменка підкреслила, що місто зобов’язане розробити “ясні та зрозумілі правила”, які забезпечать комфортне і доступне пересування для всіх. Депутатка Київради Олеся Зубрицька, яка також долучилася до процесу, уточнила, що мова йде про прокатні електросамокати, електровелосипеди та електромопеди.

Очікується, що робоча група може запропонувати заборону на паркування самокатів і велосипедів у будь-яких місцях на вулицях (за принципом “прибув – залишив”), зобов’язуючи операторів прокату контролювати, щоб клієнти залишали транспорт лише в спеціально відведених зонах. Також, цілком ймовірно, прокатному транспорту будуть присвоєні унікальні порядкові номери для полегшення ідентифікації.

Групу очолить Костянтин Усов, заступник міського голови (представник “Євросолідарності”), який несе відповідальність за транспортні питання. Після звільнення Руслана Кандибора, Усуву дісталася важлива сфера, що потребує економічного управління, включаючи паркінг, громадський транспорт та евакуатори.

Чому Києву потрібні нові правила, і як у столиці запустили прокат електричних мопедів

Нагадаємо, ідея нових правил для паркування мікромобільного транспорту виникла ще восени. Тоді у Київраді відбулася перша зустріч за участю депутатів, представників КМДА, патрульної поліції та компаній-операторів прокату. Усі учасники домовилися розробити нові правила, які забезпечать, щоб самокати й велосипеди не перешкоджали пішоходам.

Крім того, ми раніше повідомляли, що на центральних вулицях Києва стартував прокат електромопедів, якими тепер можуть керувати лише власники водійських посвідчень. Це, безсумнівно, має на меті дисциплінувати користувачів та забезпечити безпеку пішоходів. Це вже друга спроба компанії вийти на київські вулиці зі своїм транспорту.