Попередній проект капітального ремонту вулиці Святошинської в однойменному районі Києва передбачає практично повну вирубку дерев, що ростуть уздовж проїжджої частини. Водночас намір полягає у розширенні дороги до 4 смуг руху. Основний аргумент КК “Київавтодор” щодо знищення зелених насаджень — це захист комунікацій, що проходять поблизу дороги.
Про плани вирубки дерев під час капремонту повідомила громадськість у Facebook. Розгляд попереднього проекту капремонту вулиці Святошинської проходив на засіданні робочої групи “Київська майстерня міста”: фахівці з транспорту вказали, що дізналися про наміри знищити дерева з попереднього проекту, підготовленого та представленого на розгляд громадськості представниками КК “Київавтодор”.
“Затишна фактично 2-смугова вулиця з деревами в попередніх планах Київавтодору повинна перетворитися на 4-смугова дорогу майже без дерев. Головним аргументом для вирубки є захист комунікацій, під якими ростуть ці дерева, проте нових зон для озеленення не з’являється. І є ймовірність, що таку вирубку не погодить “Київзеленбуд”, – наголосили в дописі фахівці.
У свою чергу модератори пабліку іронізують над планами розширення проїжджої частини — стверджують, що для сучасного міста філософія “додати ще одну смугу, щоб позбутися заторів” є небезпечною. Вони також зазначають, що “Киїкавтодор” не надали жодного транспортного обґрунтування для свого рішення: моделювання не проводили, аргументуючи це тим, що у цьому, начебто, “немає потреби”.
“Слід зазначити, що заїзд з Берестейського проспекту на Святошинську відбувається в 1 смугу, а ДБН не вимагає для магістральних вулиць районного значення розширення до 2 смуг в кожен бік”, – додали фахівці, вказавши, що затори в бік Чорнобаївської площі утворюються через організацію руху вже на самій площі, тому збільшивши кількість смуг, планувальники лише посилять затор.
У ГО пропонують залишити 3 смуги руху на вулиці Святошинській: у кожну сторону рухатиметься одна смуга, а ще одна буде реверсною або виділеною для громадського транспорту. Альтернативний варіант — залишити 2 смуги для автівок і облаштувати односторонні велосмуги замість третьої.
“Головне – дерева на вулиці мають залишитися, а велоінфраструктура має бути неперервною від початку вулиці до її кінця”, – підсумували в організації.
На Святошині оплакують знищення вікового дуба, а на Подолі хтось зрізав гігантську шовковицю
Нагадаємо, того ж дня, 16 вересня, стало відомо про обурення жителів Святошинського району Києва через зрізання величезного дуба. Це вікове дерево стояло у сквері між спеціалізованою школою №96 та будівлею Європейського університету на вул. Тернопільській в Авіамістечку. Мешканці навколишніх будинків, які захищали дерево, стверджують: дуб був живим, а дії комунальників заслуговують на перевірку контрольних органів.
Також у березні 2023 року ми повідомляли про те, що у Подільському районі Києва зрізали 72-річну шовковицю, яка росла біля Межигірського ліцею №19. Місцеві жителі оголосили за деревом жалобу: старі розлогі дерева у Києві стають справжньою рідкістю, і знищення кожного з них — трагедія для громади. Ми ж вирішили з’ясувати, хто ж несе відповідальність за “смерть” давньої шовковиці, і наше міні-розслідування дало несподівані результати.
