Тижневий крінж: Fora вибачилася за трагічну смерть котика

Мережу супермаркетів “Фора” прокотився новий шквал критики з боку українців. Друга офіційна реакція компанії на жорстоке вбивство безпритульного котика, яке сталося в Ірпені, викликала навіть більше обурення, ніж перша. Невдала комунікація з приводу одного з найскандальніших інцидентів в історії українських супермаркетів загрожує не лише репутації “Фори”, але й самому ірпінському магазину. Виглядає, що в компанії досі не усвідомили, чому їхні “заяви” лише погіршують ситуацію.

Формулювання “ймовірна загибель кота” з останньої офіційної заяви ТОВ “Фора” викликало справжній вибух гніву серед українців, адже вся країна стежить за розвитком подій цієї ганебної історії. У соцмережах обурені користувачі звинувачують мережу у тому, що замість однозначного вибачення та визнання вини, компанія знову вдалася до юридичних формулювань та сухої канцелярщини, вживаючи загальну позицію “моя хата скраю”.

“Ми дізналися зі звернень наших Гостей на Гарячу лінію та в соцмережах про ймовірну загибель кота в магазині й можливу причетність до цього керуючої торгової точки. Ця новина нас дуже засмутила й занепокоїла. Ми провели внутрішню перевірку та вжили необхідних заходів у межах своїх повноважень. Трудові відносини з керуючою магазином розірвано,” – йдеться в повідомленні від “Фори”, де зазначається, що подальше розслідування – це справа компетентних органів.

У відповідь на цю заяву десятки людей висловили своє обурення, вважаючи, що така риторика лише намагається зняти з компанії відповідальність і відмежуватися від трагедії, “перевівши стрілки” на поліцію. Найпоширенішими звинуваченнями стали безсердечність, лицемірство та ігнорування інших винних, адже у керуючої магазином, яка безпосередньо вбила кота, були спільники з-поміж підлеглих, а також відсутність навіть натяку на справжнє каяття.

“Я дивуюсь, що в Ірпені, який пережив окупацію, живуть такі нелюди, як ви! Звісно ж, ви – унікуми, бо я впевнений, що таких жахливих людей там мало, але ви зуміли очолити цей список. Браво!”, – написав один з коментаторів під дописом з офіційною заявою.

“Окрім правової оцінки, є моральні критерії! Людяність, гуманізм, емпатія, вміння відчувати біль іншого. Кризова комунікація у вас провалена вщент, вітаю. В тексті немає жодного живого слова, жодної живої емоції, ніби їх писав ШІ, а не людина, яка справді має усвідомлення, що ставлення до тварин, тим більше безпритульних — це показник наскільки кожен з нас людина. Або нелюд”, – зазначила Олена Сахно.

Крім того, людський гнів посилився через очевидні суперечності в заяві: “Фора” говорить про розрив трудових відносин з керуючою, але не підтверджує факт злочину. Це викликало нові вимоги: надати документи про звільнення, вказати підстави для цього, назвати прізвища всіх причетних, роз’яснити, що сталося з іншими працівниками, які були присутні в момент злочину. Окремою хвилею критики стала підозра, що директорку могли “перевести на іншу точку” або дозволити звільнитися за власним бажанням, аби уникнути наслідків.

Користувачі пропонують компанії конкретні дії, які могли б поліпшити її репутацію. Зокрема, допомагати притулкам, публічно підтримувати зоозахисні ініціативи, фінансувати стерилізацію тварин, прозвітувати про звільнення винних і провести справжні навчання з етики. Натомість компанія, на думку коментаторів, лише “вичавила” з себе суху заяву, що тільки підлила масла у вогонь.

Таким чином, кількість тих, хто закликає до бойкоту мережі, зростає на очах. Люди обіцяють не тільки не відвідувати магазини “Фора”, але й закликати до цього своїх знайомих. Лунають щирі обурення та емоційні обіцянки “не забути цього ніколи”. Коментатори не стримуються у висловлюваннях і називають поведінку компанії нелюдською.

“Треба зробити пікет під магазином, щоб кожна людина, яка проходить повз, знала про цю страшну історію,” – пропонують дописувачі.

Отже, поки комунікація мережі залишилась на тому ж рівні, ситуація і далі загострюється. І якщо так піде далі, шансів “відмитися” у “Фори” не залишиться зовсім. Проте є всі можливості втратити значну кількість покупців.

Піарники про Фору й загиблого котика: ви не просто врізалися у штангу – ви знесли ворота

Нагадаємо, що ще після першої реакції на цей інцидент, фахівці з комунікацій рішуче розкритикували “Фору” за мовчання, формальні фрази та відмову говорити безпосередньо з громадськістю. Вони попереджали: без людяної та щирої реакції бренд втратить довіру і опиниться у тривалій кризі. Але, як показала нова заява – висновків ніхто так і не зробив.

8 вересня повідомили про шокуючу історію, що сталася в Ірпені. Там, біля магазину “Фора”, розташованого ТЦ Irpin City на вулиці Центральній, співробітники вбили безпритульного котика. Місцеві зоозахисники розповіли, що жінки задушили тварину просто біля рампи, використовуючи рукавиці й фуфайку. Нібито відповідний наказ поступив від директорки магазину.

Також стало відомо, що прокуратура втрутилася у справу про вбивство кота. Тепер директорці загрожує реальний термін за ґратами — правоохоронці відкрили кримінальне провадження за ст.299 КК України. Відтак, якщо посадова особа справді віддала наказ про вбивство тварини, вона може провести за ґратами до восьми років.