Київська міська рада має на меті залучити близько 68 млрд грн (приблизно 1,5 млрд євро) від міжнародних фінансових установ для реалізації будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро. Ця лінія повинна з’єднати правий і лівий береги столиці, забезпечуючи довгоочікуване сполучення з Троєщиною. Відповідний проект рішення планують розглянути на найближчій сесії Київради, яка відбудеться 25 вересня 2025 року.
Про це повідомив мер Києва Віталій Кличко в ефірі КАШТАН news. Він зазначив, що перша черга лінії передбачає будівництво шести станцій – від “Глибочицької” до “Райдужної” з відгалуженням у напрямку Вигурівщини-Троєщини. Лінія проходитиме через центр міста, забезпечуючи зручні пересадки на інші гілки метро.
Варто зазначити, що на Подільському мосту-довгобуді, який будують у Києві вже два десятиліття, вже закладено колії для майбутнього метро. Також існує застарілий проект станцій – від “Глибочицької” до “Райдужної”. У міській адміністрації, додає Кличко, сподіваються, що переговори з міжнародними партнерами дозволять не лише отримати кредитування, але й забезпечать технічну допомогу та експертний супровід проекту.
Це один із найбільших інфраструктурних кредитів в історії Києва: останній річний бюджет столиці становить приблизно 80–85 млрд грн. Фінансування дозволить розпочати будівництво одразу після завершення Подільського мосту. У майбутньому лінію можуть продовжити до Братиславської вулиці з електродепо, а також у напрямку Троєщини та Солом’янської площі.
Додамо, що за оцінками експертів, реальні витрати на будівництво можуть перевищувати початкові кошториси. Це вже сталося з самим Подільським мостом, який на даний момент є одним з найдорожчих мостів в історії Європи та світу. Особливо це актуально для будівництва метро в столиці країни, яка воює, адже воно стикається з низкою технічних і фінансових викликів.
Київрада переносить сумнівні питання “на потім”: як це сталося з Житнім ринком та земельними схемами
Нагадаємо, що нещодавно Київрада зменшила кількість земельних питань для розгляду на сесії. Проте, навіть попри скорочення кількості проектів, що виносяться на розгляд 25 вересня, частина з них все ще викликає підозри щодо прозорості та доброчесності.
Також подібна ситуація трапилася і перед попереднім засіданням міськради столиці. Нещодавно ми повідомляли, що Київрада відклала рішення про продаж Житнього ринку після хвилі обурень та протестів. Це дало громадськості Києва невелику проміжну перемогу у боротьбі за відродження Житнього ринку для людей.
