Чому у Києві ремонт доріг відбувається лише восени: експертна думка депутата Київради

У вересні київська влада оголосила про проведення низки ремонтних робіт. До кінця року планується відновлення Паркового моста на Трухановому острові, підземного переходу (“Труба”) на Майдані Незалежності, а також вулиці Зодчих у Святошинському районі до середини жовтня. До кінця поточного місяця залікують діри на Столичному шоссе в Голосіївському районі та на бульварі Миколи Міхновського у Печерському районі. Депутат Київради Андрій Вітренко пояснив, що перенесення цих робіт на осінь не є випадковим.

Про причини, чому ремонтні роботи в Києві зазвичай відкладаються до осені, очільник “бюджетної” комісії міськради Вітренко розповів у дописі на Facebook. Він звернув увагу на те, що кияни дедалі частіше стикаються з попереджувальними знаками “обмеження руху через ремонтні роботи” і задають питання, чому техніка починає працювати на вулицях саме у вересні-жовтні. Саме в ці місяці починаються дощі, а на дорогах утворюються затори.

“Це відбувається, адже команда мера Віталія Кличка вже понад 10 років діє нерегулярно і “вручну”, без системного плану. Тендери затягуються до літа, а кошти освоюються в поспіху восени. Плюс політичний піар. Міська влада любить демонструвати “роботу на асфальті” наприкінці року,” – пояснив Вітренко.

Депутат вважає, що це негативно впливає на місто: водії змушені годинами стояти в заторах, витрачаючи гроші на пальне, а громадський транспорт затримується, що змушує пасажирів добиратися на роботу 1,5 години замість 30 хвилин. Мешканці будинків, розташованих біля ділянок ремонту, живуть у пилу та шумі. Крім того, київські осінні ремонти часто виконуються з низькою якістю – асфальт, покладений у холод та вологу, швидко руйнується.

“У результаті мільярди з бюджету закопуються в землю. Кияни щоденно страждають від заторів, а підрядники отримують нові контракти наступного року. Мер Кличко любить звітувати про кількість відремонтованих кілометрів доріг, але жителів цікавить не кількість, а якість та комфорт,” – зауважив депутат, добавивши, що місту необхідне системне планування, а не рекламні заходи влади.

Варто зазначити, що Андрій Вітренко є опозиційно налаштованим політиком до міської влади. Він очолює фракцію “Слуга народу” в Київраді та постійно критикує дії голови КМДА та його команди.

Київрада переглянула земельні питання та планує просити кошти на метро до Троєщини

Нагадаємо, що Київрада планує залучити близько 68 млрд грн (приблизно 1,5 млрд євро) від міжнародних фінансових організацій на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро. Вона має з’єднати правий та лівий береги столиці та забезпечити довгоочікуване сполучення з Троєщиною. Цей проєкт буде розглянуто на найближчій сесії Київради 25 вересня 2025 року.

Також нещодавно Київрада скоротила список земельних питань для розгляду на сесії 25 вересня. Хоча такий крок і може виглядати позитивно, деякі питання все ще викликають підозри щодо прозорості та доброчесності — можна говорити про можливі “земельні схеми”.