У Києві досі не карають тих водіїв, які їздять на автомобілях, звук від яких перевищує всі можливі норми. Мешканці столиці вже не раз зверталися до міської влади з цією проблемою, і у листопаді 2024 року тодішній секретар міськради Володимир Бондаренко навіть пообіцяв, що поліція почне каратиме порушників. Однак жодних дій ще не було вжито, і депутат Київради Олександр Тимченко роз’яснив причину цього затягування.
Тимченко обговорив питання покарання власників гучних автомобілів у ефірі телеканалу “Апостроф”. За його словами, ще у 2022 році Київрада ухвалила рішення про обмеження руху транспорту з надто гучними двигунами, проте патрульна поліція досі не має необхідних інструментів для притягнення водіїв до відповідальності.
“Проблема полягає в тому, що за гучний двигун і за гучні вихлопні гази у нашій країні немає відповідальності на законодавчому рівні”, – наголосив Тимченко.
Він також підкреслив, що існує законопроєкт №9564, який мав би врегулювати цю ситуацію та ввести штрафи до 34 тисяч гривень. Однак він не просувається через недосконалість деяких положень, зокрема, щодо стандартів вимірювання шуму та проведення технічного огляду. У зв’язку з скасуванням техогляду для приватних авто поліція не має можливості перевіряти рівень шуму або втручатися в конструкцію автомобіля. Наразі роль поліції у контролі за дотриманням правил зводиться до проведення профілактичних бесід та пошуку інших правопорушень у водіїв гучних транспортних засобів.
“Поки що нічого не зміниться. Поліція зупиняє ці автомобілі, проводить профілактичні бесіди, говорить, що водії чинять неправильно”, – пояснив депутат.
Тимченко також зазначив, що для вирішення цієї проблеми необхідна активна робота депутатів, які повинні чітко визначити стандарти, методи вимірювання шуму та покарання за порушення. Наразі ситуація залишається без змін: проводяться профілактичні бесіди, але відповідальності за перевищення рівня шуму немає.
Що обіцяла міська влада: посилити патрулювання й контролювати рівень шуму
Нагадаємо, що у листопаді 2024 року міська влада повідомила про намір патрулювати ділянки столиці, де рівень шуму на дорогах перевищує допустимі норми, та штрафувати порушників. Це була реакція на петицію киян, які вимагали посилити контроль за автомобілями, що їздять без глушників. Тоді секретар міськради Володимир Бондаренко пообіцяв, що незабаром на таких водіїв “полюватимуть” поліцейські патрулі, кількість яких має зрости в вечірній час.
Додамо, що ми також писали про петицію щодо посилення контролю за дотриманням рівня шуму на київських дорогах. У жовтні 2024 року вона набрала необхідну кількість голосів для розгляду міською владою. У тексті петиції йдеться, що це покращить якість життя киян, наголошуючи, що заборона Київради на рух автомобілями без глушника масово порушується, що особливо відчутно в житлових кварталах столиці.
