Нові автобуси, які прибули до Києва в рамках закупівлі на кошти Європейського Інвестиційного Банку, вже активно використовуються. Багато киян мали можливість скористатися новим транспортом. У зв’язку з технічною зношеністю автопарку “Київпастрансу”, пасажири переважно задоволені поїздками на новітніх турецьких моделях. Проте, транспортні експерти, які протестували автобуси, висловили чимало критичних зауважень.
Своїми враженнями від нових автобусів поділився транспортний активіст В’ячеслав Скриль, який особисто протестував один із Anadolu Isuzu Citiport 12 на маршруті. Він відзначив, що основною перевагою є покращена звукоізоляція моторного відсіку, особливо в порівнянні з автобусами МАЗ. Також є сподівання, що це зменшить теплове навантаження в салоні. Скриль зауважив, що підвіска відчувається м’якшою, хоча точну оцінку важко дати за одну поїздку.
Проте критичних зауважень виявилося більше. Активіст звернув увагу на незвичне планування місць – всього 27 сидінь, з яких три зникли через конструкцію передніх арок. У салоні недостатньо кватирок, а їх розміри малі; два дахові люки неможливо відкрити вручну через відсутність ручок. У таких умовах пасажири повністю залежать від роботи кондиціонера, в ефективність якого в громадському транспорті кияни не завжди вірять.
Передні двері автобуса є двостулковими, але відкривається лише одна половина. Це викликало багато запитань серед коментаторів, адже конструкція без окремого виходу для водія змушує його виходити через ті ж двері, що й пасажири. Крім того, маршрутовказівник розміщено незручно – над передніми дверима, а шрифт на ньому менш читабельний, ніж у попередніх моделях.
У коментарях під дописом Скриля дискусія розгорнулася. Частина киян обурюється тим, що змін у конструкції салону, зокрема перегородка кабіни водія, не було чітко прописано в технічному завданні. Тому водії змушені самостійно “допрацьовувати” транспорт, подібно до попередніх доробок з гуманітарними автобусами.
Окрема тема для обговорень – комунікація між водієм і пасажирами. Деякі містяни вважають, що закриті перегородки суперечать публічному характеру міського транспорту і можуть ускладнювати допомогу в екстрених ситуаціях. Інші ж, навпаки, підтримують концепцію захисту водія від агресивних пасажирів. На думку частини коментаторів, це питання має бути вирішене не через “кустарні” зміни, а за чітким регламентуванням під час закупівлі.
Крім того, пасажири звернули увагу на якість вентиляції та потужність двигуна. Через недостатню кількість відкривних вікон та проблеми з люками існує ризик перегріву салону у спекотні дні, особливо при неякісному обслуговуванні кліматичної системи. Натомість деякі пасажири відзначили зручність сидінь: навіть після тривалої поїздки дискомфорту не відчувається.
Перші 30 автобусів Anadolu Isuzu Citiport 12 надійшли до Києва у вересні, з них 20 машин одразу запустили на міські маршрути, зокрема №24, 62, 110 та 119. Ще десять очікують на завершення підготовчих процедур. Загалом столиця має отримати 85 автобусів до кінця 2025 року. Закупівлю провели за рахунок кредитної позики Європейського інвестиційного банку – це понад 18,5 мільйона євро.
Контракт із турецьким виробником Anadolu Isuzu було підписано в рамках державного проекту “Міський громадський транспорт України”. Процес тендеру тривав із 2021 року і був призупинений через повномасштабне вторгнення Росії. У 2023 році процедуру відновили, і переможцем стало підприємство з Туреччини. Основна модель – Citiport 12: 12-метровий низькопідлоговий автобус на 107 пасажирів, із дизельним двигуном Cummins об’ємом 6,7 л, системами енергоощадності, пандусом для маломобільних груп, відеокамерами, інформаційними табло, озвученням зупинок та кондиціонуванням, яке, сподіваються, буде працювати ефективно.
Метро закуповує 10 потягів із наскрізними проходами, а Київпастранс – ще 20 автобусів
Нагадаємо, що КП “Київський метрополітен” оголосило новий тендер на придбання десяти поїздів із наскрізними вагонами. Тендер проходитиме на офіційному сайті Європейського банку реконструкції та розвитку у форматі відкритих торгів з попередньою кваліфікацією. Потреба у вагонах виникла, зокрема, через початок будівельних робіт на Виноградарі – коли лінію добудують, нові поїзди вже будуть готові до експлуатації.
Також днями стало відомо, що КП “Київпастранс” оголосило про закупівлю ще двох десятків автобусів. Вони поповнять автопарк столиці разом із транспортом від Anadolu Isuzu Citiport 12, який уже прибув до міста та вирушив на маршрути. Нові автобуси матимуть пасажиромісткість у 57 осіб і будуть довжиною понад 8 метрів.
