Київська рада оборони обговорить способи безперервної роботи метро під час повітряних тривог: існує кілька можливих рішень.

Голова КМВА Тимур Ткаченко оголосив про необхідність обговорення питання зупинки метрополітену на найближчому засіданні Ради оборони Києва. Це питання стало особливо актуальним для столиці, адже під час ранкових повітряних тривог рух “зеленою” та “червоною” лініями підземки призводить до фактичного блокування Лівобережжя. Наразі фахівці вже мають робочі пропозиції, проте деталі вирішення ситуації ще залишаються незрозумілими.

Тимур Ткаченко поділився темами засідання Ради оборони Києва через Facebook. За його словами, засідання відбудеться цього тижня і орган буде збиратися частіше для обговорення найважливіших питань життєдіяльності міста.

“Тепер ми будемо збиратися частіше. Сподіваюся, з реальними результатами для міста. Попереду багато критично важливих питань, таких як безперебійний рух метро між правим і лівим берегами під час тривог, використання громадських коштів для оборони та ППО, а також питання відпусток посадовців за бюджетні кошти,” – зазначив Тимур Ткаченко.

Кияни виражають своє невдоволення зупинкою метрополітену під час тривог. Мешканці Лівого берега стикаються з проблемами перетворення через заблоковані обидві лінії підземки, а наземний транспорт не може впоратися з потоком пасажирів. Крім того, мости часто зупиняються під час повітряних тривог через затори.

Наступний транспортний колапс стався другого жовтня, коли повітряна тривога охопила столицю через декілька дронів, що літали над Ірпенем. Ще більше ускладнень додали ДТП у ключових місцях, внаслідок чого рух з Лівого берега на Правий знову зупинився. Кияни знову висловлюють свої нарікання на зупинку метро: виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський зазначив, що відстань від дронів до наземної ділянки метро дорівнює такій же відстані від лінії фронту до житлів на Донеччині.

Проте, питання безпеки залишається найважливішим. В Києві вже були інциденти, коли уламки безпілотників падали на колії, затримуючи рух потягів на кілька годин. Це стосується “червоної” лінії між станціями “Лісова” та “Дніпро”, де потяги потрапляють у підземний тунель. Як пояснив транспортний експерт Олександр Гречко, робота наземної частини “червоної” лінії в час тривоги є небезпечною: машиністам немає безпечного місця для висадки пасажирів, а вести їх через високовольтну контактну лінію є неприйнятним.

“У такому випадку потрібно буде вимикати великі ділянки електропостачання, що вплине на тисячі пасажирів. Інший момент – поїзди на Південному мосту “зеленої” гілки. Це може стати можливим рішенням,” – додав Гречко.

Одним із можливих рішень, яке розглядатиме Рада оборони, може бути організація підвезення пасажирів автобусами на час тривоги вздовж наземної ділянки метро від станції “Лісова” до “Арсенальної”. Проте питання доступності транспорту та водіїв стає критичним, оскільки в КП “Київпастранс” є нестача кадрів.

У червні російські атаки вже завдали шкоди “червоній” лінії метрополітену

Нагадаємо, що раніше були представлені альтернативні транспортні маршрути для киян під час повітряних тривог. Ми розповідали про можливості перевезення автобусами та тролейбусами, а також як дістатися правого берега міською електричкою.

Небезпека для метрополітену – це не вигадка: на початку червня ми зафіксували, як під час масованої атаки російські дрони пошкодили “червону” гілку метро. Внаслідок обстрілів постраждали колії та кабелі на проміжку між станціями “Дарниця” і “Лівобережна”. Тоді ми зазначили, що киянам краще заздалегідь шукати альтернативні маршрути, адже термін відновлення роботи підземки не можна точно передбачити.