Клієнт ПриватБанку втратив 93 029 гривень після дзвінка співробітників – які рішення ухвалив суд?

Чоловік отримав дзвінок на мобільний телефон від осіб, які представлялися співробітниками ПриватБанку. Внаслідок цього з його банківських карток зникли кошти на загальну суму 93 029 гривень. Він звернувся до правоохоронців з відповідною заявою та попросив фінансову установу повернути вказану суму. Про це йдеться у рішенні Центрального районного суду Миколаєва, опублікованому 14 жовтня 2025 року.

Невідомі особи зняли гроші з рахунків чоловіка. Він вважає, що за це відповідальність несе саме ПриватБанк, оскільки не надавав згоди на перерахунок коштів і не порушував правил та умов надання банківських послуг. Також він стверджує, що не отримував жодних повідомлень у системі Приват-24 про проведені транзакції. Чоловік є особою з інвалідністю ІІ групи і не може переміщатися без сторонньої допомоги. Він просить суд стягнути з банку (повернути на карткові рахунки) кошти, незаконно списані 06.02.2024 з його рахунків у розмірі 74 146 гривень та 21 639 гривень; а також стягнути 7 695 гривень, які були незаконно списані з його картки на погашення кредитних платежів у період з 26.03.2024 по 13.05.2024; і, нарешті, стягнути моральну шкоду у розмірі 30 тисяч гривень. Від фінустанови надійшов відгук на позов, у якому АТ КБ «ПриватБанк» просило відмовити у задоволенні позову через його безпідставність.

Розгляд справи

Суд встановив, що 6 лютого 2024 року з карток чоловіка було проведено операції на загальну суму 93 029 гривень. 7 лютого 2024 року він звернувся до поліції із заявою про вжиття заходів щодо невідомих осіб, які шахрайським шляхом зняли кошти з його кредитної картки в ПриватБанку. У протоколі заяви про кримінальне провадження (або таке, що готується) від 8 лютого 2024 року громадянин надав пояснення, що 6 лютого 2024 року невідомі особи, видаючи себе за співробітників ПриватБанку, шахрайським шляхом заволоділи коштами у розмірі 74 146 гривень. Сума збитків становила 74 146 гривень. Його допитали як потерпілого. 28 березня 2024 року він подав до акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» заяву з проханням надати інформацію про результати службового розслідування щодо випадку незаконного зняття коштів. Продовжуючи свою боротьбу, 8 квітня 2024 року він подав до банку ще одну заяву з проханням повернути зняті кошти. 3 квітня 2024 року чоловік знову звернувся до поліції, вказуючи на шахрайські дії невідомих осіб, що зняли гроші з його картки. Він просив вжити заходів щодо цих осіб і зареєструвати кримінальне провадження. Лист від поліції повідомив про те, що матеріали були долучені до кримінального провадження від 9 лютого 2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Матеріалами справи не підтверджуються його твердження щодо списання коштів з його карток іншими особами.

“Платіжні операції були ініційовані позивачем, з проведенням електронної ідентифікації електронного платіжного інструменту, яким є (програмно-апаратне середовище) системи Приват-24 та доступ до якого можливий виключно з використанням його фінансового номера телефону. Доводи позивача про те, що він не отримував від банку повідомлення про проведені платіжні операції спростовуються інформацією з ПАТ «Київстар», з якої вбачається, що були неодноразові вхідні дзвінки від ПАТ «ПриватБанк» на фінансовий номер телефона та повідомлення від банку. У зв’язку з цим суд дійшов висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог про стягнення коштів та моральної шкоди, оскільки вони не підтверджені”, – зазначив суд.