У Києві зростає напруга навколо роботи евакуаторів – водії звинувачують інспекторів у зловживаннях. Часто це пов’язано з ситуаціями, коли автомобіль не заважає руху, але виявляється на штрафмайданчику. У відповідь на ці звинувачення інспекція з паркування опублікувала детальний список причин для тимчасового затримання транспорту.
Після обурення в соціальних мережах Департамент територіального контролю КМДА пояснив, за яких обставин інспектори можуть викликати евакуатор. У відомстві підкреслили, що тимчасове затримання транспорту викликане статтею 265-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Це не є довільним рішенням, а необхідним заходом, який застосовується лише за наявності порушення, що заважає руху або створює небезпеку.
Після документування порушення на фото та відео, інспектор накладає штраф у розмірі 680 грн і складає рішення про евакуацію. У департаменті нагадують: евакуація не є альтернативою штрафу, тобто не може застосовуватись самостійно або за бажанням виконавця. Відповідно до пояснень, автомобіль можуть тимчасово затримати в таких випадках:
- якщо вона стоїть у два або більше рядів на проїзній частині;
- припаркована на пішохідному переході, в мосту, естакаді, трамвайних коліях або в тунелі;
- розміщена ближче ніж за 10 метрів від пішохідного переходу чи перехрестя;
- блокує виїзд з прибудинкової території;
- порушує схему паркування і перекриває дві чи більше смуг руху;
- займає зупинку громадського транспорту або велодоріжку;
- блокує рух пішоходів або інших автомобілів.
На такі коментарі інспекцію спонукали численні публічні звернення киян. Серед найвідоміших випадків – історія виконавчого директора ГО “Школа врядування” Павла Булгака, який повідомив, що його автомобіль евакуювали з увімкненою аварійкою в центрі міста. За його словами, постанова містила лише факт порушення, але не рекомендувала евакуацію.
“Сплатити 680 гривень штрафу – не проблема. Але кому я маю платити 1270 гривень за “послугу евакуації”?” – написав він у соцмережах.
На штрафмайданчику на Залізничному шосе він помітив чергу евакуаторів, які масово привозили автомобілі. За його словами, машини розвантажували так, що одна блокувала іншу. Серед скарг також була відсутність повідомлень про тимчасове затримання, недолік акту огляду та неоформлене рішення про евакуацію.
Водночас деякі коментатори підтримали інспекторів. Правознавець Віталій Жуковський зазначив, що штраф у 680 грн є недостатньо вагомим для стимулювання дотримання правил, і евакуація автомобіля не є викраденням, оскільки в місті існують відповідні попереджувальні знаки. У відповідь на популярний серед водіїв “сигнал попередження” – увімкнену аварійну сигналізацію – в інспекції наголосили, що вона не звільняє від відповідальності. Якщо автомобіль заважає руху, його буде евакуйовано незалежно від того, увімкнені чи не увімкнені вогні, й неважливо, як швидко повернеться власник.
Кияни збирають підписи за платне паркування біля житлових будинків
Нагадаємо, нещодавно кияни організували збір підписів за легалізацію “проблемних” парковок біля житлових будинків. Пропонується такий механізм: місця для паркування автомобілів повинні бути легалізовані, якщо три чверті мешканців підтримають цю ініціативу. Ціна для власників пропонується на основі економічних розрахунків, у тому числі й на тривалі періоди, і обіцяють, що це приноситиме місту значні прибутки.
Також раніше згадувалася цікава схема: за якою, комунальний паркінг Київського велотреку став “приватним клубом” для 30 автомобілів. 75% місць тут зарезервовані на місяці вперед, а користуватися ним як укриттям можуть лише обрані.
