Повномасштабна війна суттєво змінила гендерний ландшафт на ринку праці, і жінки все частіше стають основною опорою в різних сферах: від виробництв до водіння спецтехніки. Ми вже висвітлювали випадок першої жінки-машиністки в київському метро, яка розвіяла стереотипи щодо “чоловічих” професій. Зараз на Київщині запроваджено цікавий експеримент, у рамках якого жінки опановують технічні спеціальності й успішно змагаються з чоловіками на ринку праці.
У Київській області стартував експериментальний проект служби зайнятості, де жінки проходять навчання за професіями, які раніше вважалися “нежіночими”. Наразі в програмі беруть участь 24 жителі Київської області, і третина з них уже знайшла роботу після завершення навчання. Київський обласний центр зайнятості повідомив, що з переліку професій доступні 31 спеціальність, яка попиту на ринку праці.
Серед професій, які обрали учасниці проекту, найбільше затребувані трактористки, слюсарки-ремонтниці, водійки навантажувача та операторки котельні. На “старажда” фахівчинь вже чекають роботодавці. Загалом до участі в програмі приєдналися 27 підприємств, і кількість вакансій лише зростає.
У великому списку доступних професій є також й незвичні для жінок напрями. Наприклад, жінки можуть стати машиністками кранів металургійного виробництва, операторками дистанційно керованих апаратів, електромонтерками на сонячних електростанціях, ферезерувальницями або навіть помічницями машиніста тепловоза. Загалом програма охоплює 31 технічну спеціальність.
Навчання фінансується з державного бюджету, а вимоги прості: бути застрахованою особою та мати бажання змінити професію. Подати заявку можна електронно або в найближчому центрі зайнятості. Проте існує і зобов’язання: у разі відмови від роботи після завершення курсу, витрати на навчання доведеться повернути. Це також стосується роботодавців, які не виконують своїх обіцянок прийняти випускниць на роботу.
У метро “забули” про бронювання машиністів, а коли на курси прийшли жінки, їм сказали, що “жінка не здатна залізти в кабіну”
Нагадаємо, після того як з’ясувався дефіцит машиністів у київському метро, один з чоловіків, який працює в цій сфері, анонімно розповів про справжні причини виникнення цієї ситуації: це недолік бронювання працівників і жахливий технічний стан потягів.
У липні 2024 року ми також писали про скандал, розв’язаний через одну з претенденток на посаду машиністки київського метро. Дівчина скаржилася на сексизм з боку керівництва: їй заявили, що жінка не здатна потрапити в кабіну. Керівник одного з депо спочатку висміював бажання жінок стати машиністками, а пізніше прямо заявив, що якщо з’являться чоловіки, він віддасть пріоритет їм.
