Навіть в умовах війни сектор логістики та транспорту продовжує активно розвиватися – згідно з даними аналітичної платформи YC.Market, у період 2023–2025 рр. в цій галузі зареєстровано більше нових компаній та фізичних осіб-підприємців (ФОП), ніж закрито, хоча динаміка цього процесу має нерівномірний характер. Далі розглянемо, як пройшли три квартали 2025 року для логістичного бізнесу, а також проглянемо тенденції останніх років. Більш детально — у новому матеріалі YouControl Market.
Основні висновки:
- На початок жовтня 2025 р. загальна кількість компаній та ФОП у сфері логістики та транспорту в Україні становить 260 433.
- У третьому кварталі 2025 р. зареєстрували 8,3 тис. нових транспортно-логістичних ФОП – що вдвічі більше, ніж у попередньому кварталі. Також активізувався процес реєстрації нових логістичних компаній: у III кварталі 2025 р. на 11,7% більше, ніж у попередньому. Паралельно, кількість закриттів бізнесу зменшилася: припинили діяльність лише 34 компанії та 4,3 тис. ФОП за квартал, що істотно менше у порівнянні з початком року.
- З іншого боку, загалом у 2025 р. чистий приріст ФОП в цій галузі – найнижчий за останні роки. У той час як літо відзначилось рекордним сплеском реєстрацій, підсумковий баланс нових та закритих ФОП наразі близький до нуля – це найскромніший показник за останні 5 років.
- Київ залишається основним центром логістики, тоді як ФОП розподілені більш рівномірно (Дніпропетровщина, Львівщина, Київщина, Одещина та інші регіони мають по 5–7%).
- Топ-15 компаній генерують величезні доходи. Загальна сума доходів 15 найбільших логістичних та транспортних компаній України в 2024 році перевищила 233 млрд грн. «Укрзалізниця» посідає перше місце з доходом 108,1 млрд грн, далі йдуть «Нова Пошта» (48,5 млрд грн) та «Укрпошта» (13,6 млрд грн).
Поквартальна динаміка за 2025 рік
Перший квартал 2025 року став випробуванням для сектора. У січні–березні припинили hoạtність 9 963 ФОП у сфері логістики та перевезень, тоді як темп нових реєстрацій на початку 2025 р. уповільнився. За перший квартал зареєстровано лише 538 компаній і 3 184 ФОП – це співмірно з показниками кінця 2024-го, але значно менше, ніж у «гарячому» третьому кварталі того року.
Весною 2025-го ситуація почала покращуватися. У другому кварталі спостерігалося суттєве зростання кількості реєстрацій: було зареєстровано 548 компаній і 4 165 ФОП. У той же час хвиля закриттів зменшилася: у квітні–червні зафіксували припинення діяльності 47 компаній та 4 787 ФОП у секторі транспорту та логістики, що майже вдвічі менше, ніж у першому кварталі. Таким чином, чистий відтік ФОП сповільнився, хоча загальна їх кількість у секторі все ще залишалася нижчою, ніж на початку року. Сегмент компаній у галузі, навпаки, продовжував впевнене зростання – навіть враховуючи незначне збільшення кількості закриттів у другому кварталі (47 випадків проти 17 на початку 2025 року).
Третій квартал 2025 року приніс бажане пожвавлення в логістиці та транспорті. У липні–вересні зареєстровано 612 нових компаній та 8 262 нові ФОП. Для порівняння, це вдвічі більше ФОП, ніж було зареєстровано у другому кварталі, та на 111% більше, ніж у третьому кварталі 2024 року. Кількість нових логістичних компаній також перевищила як показник попереднього кварталу (+11,7%), так і аналогічний період минулого року (+8,9%). Одночасно зі зростанням реєстрацій значно скоротилася кількість закриттів – у третьому кварталі 2025 року припинили діяльність 34 компанії (на третину менше, ніж навесні) та 4 342 ФОП (на 15,6% менше в порівнянні з показником літа 2024 року).

Географія логістичного бізнесу
Згідно з даними аналітичної системи YC.Market, топ-10 регіонів охоплюють понад 70% логістичних компаній і 55% логістичних ФОП в країні.
Столиця є абсолютним лідером. У Києві наразі зареєстровано 18 931 логістична компанія (27% від загальної кількості по країні) та 15 986 ФОП (8% від усіх). Якщо зібрати всі організаційно-правові форми разом, у столиці зосереджено майже 35 тис. суб’єктів господарювання, що займаються транспортуванням та логістикою. Дніпропетровщина посідає другу позицію за кількістю зареєстрованих бізнесів у галузі. У регіоні функціонує 5 042 компанії і 13 884 ФОП, що в сумі дає майже 18,9 тис. суб’єктів господарювання. На третьому місці опинилася Одещина (разом 18,3 тис. компаній і ФОП). Львівська область з показником 16,6 тис. логістично-транспортних бізнесів займає четверте місце. Київська область (без урахування столиці) замикає першу п’ятірку з результатом 16,1 тис. суб’єктів господарювання.

Меншою мірою, але також мають значну концентрацію бізнесу Харківщина (близько 14,5 тис. компаній та ФОП) і Вінниччина (майже 9,7 тис.). Інші регіони України значно відстають: у кожному з них діє менш ніж 8 тис. логістичних суб’єктів. Найнижчі показники спостерігаються у прифронтових зонах та областях із низькою бізнес-активністю. Аналіз географії також виявляє різницю у структурі бізнесу між регіонами. Частка юридичних осіб значно вища у столиці та промислових центрах, тоді як у аграрних та периферійних регіонах переважають ФОП.

ТОП‑15 компаній за загальним доходом у 2024 році
Першість з великим відривом займає АТ «Українська залізниця», з загальним доходом 108,1 млрд грн за 2024 рік (на 20,5% більше, ніж у 2021 році – 89,7 млрд грн). «Укрзалізниця» – державний перевізник та власник залізничної інфраструктури, що забезпечує значну частину вантажообігу в країні, особливо після переорієнтації експорту з морського транспорту на залізницю.
Друге місце займає ТОВ «Нова пошта» – провідна приватна кур’єрська служба України, що збільшила дохід на 112% у порівнянні з довоєнним 2021 роком — дохід складає 48,5 млрд грн в 2024 році. «Нова пошта» активно розширює свою мережу закордоном (працює в 16 країнах Європи) та інвестує в інфраструктуру, залишаючись лідером у сфері логістики в Україні.
Третю позицію займає АТ «Укрпошта» – національний оператор поштових послуг, загальний дохід якого становить 13,6 млрд грн в 2024 р. (на 16,2% більше у порівнянні з 2021 роком). Хоча «Укрпошта» за обсягами поступається приватним конкурентам, вона зберігає стратегічну роль, забезпечуючи доставку в найвіддаленіші куточки країни.

До топ-5 компаній галузі за загальним доходом у 2024 році ввійшли також ТОВ «Логістик Юніон» (8,5 млрд грн) та ТОВ «Лемтранс» (7,6 млрд грн). ТОВ «Логістик Юніон» – логістична компанія корпоративної групи відомої мережі супермаркетів, що надає послуги складського зберігання та розподілу для продуктової мережі. «Лемтранс» – приватний оператор вантажних залізничних вагонів, що входить до корпоративної групи «Систем Кепітал Менеджмент», забезпечуючи перевезення масових вантажів (вугілля, руда, будівельні матеріали тощо) залізницею.
Решта учасників рейтингу демонструють різноманітність профілів у логістиці. На 6-му місці – ДП «Адміністрація морських портів України» (7 млрд грн). Нехай навіть частина портів заблокована, АМПУ генерує значні доходи, забезпечуючи навігацію, безпеку та розвиток портових потужностей на Чорному і Азовському морях. 7-ма позиція – ТОВ «Нео-Транс» (6,6 млрд грн) – логістична компанія з групи NOVA (структура власників «Нової пошти»), що спеціалізується на перевезеннях та експедиційних послугах. 8-ма та 9-та сходинки за комунальними підприємствами столиці: КП «Київський метрополітен» (6 млрд грн) та КП «Київпастранс» (5,3 млрд грн). Хоча головна функція цих підприємств – міські пасажирські перевезення, за обсягом доходів вони потрапляють до числа найбільших транспортних компаній країни. Десяте місце займає ПП «КТ Трейдінг» з виторгом 4,9 млрд грн – менш відома ширшій публіці компанія, основним профілем якої є забезпечення транспортної галузі паливом та іншими ресурсами.
Завершують рейтинг авіа- та портові оператори, а також логістика e-commerce. ТОВ «Авіакомпанія СкайАп» з доходом 4,5 млрд грн – український лоукостер SkyUp Airlines, який попри закриття неба над Україною продовжує операторську діяльність через чартерні та wet-lease програми за кордоном. ПП «Транс Логістик» (3,4 млрд грн) – транспортно-експедиторське підприємство, що відповідає за забезпечення транспортної логістики в мережі супермаркетів. ДП Морський торговельний порт «Південний» (3,3 млрд грн) – державний порт на узбережжі Чорного моря в Одеській області, який навіть у обмеженому режимі «зернового коридору» забезпечував значний експорт. ТОВ «Термінал Розетка» (3,2 млрд грн) – логістичний підрозділ українського онлайн-рітейлера Rozetka, що оперує складами і доставкою товарів однойменного інтернет-магазину. ТОВ «Бруклін-Київ» (3,1 млрд грн) – приватний стивідорний оператор в Одеському порту, відомий перевалкою зернових та контейнерів.
Повну версію дослідження можна знайти на сайті YouControl.Market
Партнерський матеріал
