Вихідний експеримент: у Києві запустили тестування двоповерхового автобуса MAN

Жовтий двоповерховий автобус MAN A39 став яскравим акцентом маршруту № 57. Цей транспортний засіб, разом із трьома іншими, наданими Києву Берліном, з січня 2023 року перебував на обслуговуванні. Нині один з них нарешті вийшов на тестовий режим, щоб перевірити, чи може він функціонувати не лише як туристичний, а й як частина регулярної маршрутної мережі.

25 та 26 жовтня “Київпастранс” запустив у тестовий рейс перший двоповерховий автобус MAN A39, подарований Берліном. Він курсує маршрутом № 57 – від станції метро “Академмістечко” до авторинку “Чапаєвка” лише у суботу й неділю з 9:43 до 18:53. Як зазначають у Київпастрансі, ця ініціатива покликана вивчити експлуатаційні можливості автобусів на маршрутах загального користування.

Автобус облаштований 83 сидячими місцями: 28 на першому поверсі та 55 на другому. Крім того, є 45 стоячих місць, доступних тільки на нижньому рівні. Транспорт є повністю безбар’єрним, має низьку підлогу, два місця для інвалідних візків, зручний простір для дитячого візка та два пандуси.

Салон автобуса оснащений панорамними вікнами, системою кондиціювання, USB-портами, автоматизованою оплатою проїзду та гучномовним оповіщенням на обох поверхах. Ззовні є електронне табло, яке надає інформацію про маршрут.

Автобус прибув до Києва з Берліна ще у 2023 році. Віталій Кличко, зазначаючи цю подію, сказав, що він був переданий у рамках співпраці з Berlin Tourismus & Kongress GmbH. Спочатку його планували використовувати для соціальних екскурсій та реабілітаційних поїздок, зокрема для військових і їхніх сімей, але ця ініціатива не отримала подальшого розвитку, і доля двоповерхових автобусів залишалася невідомою.

Зазначимо, що разом із цим автобусом Київ у 2023 році отримав ще три подібні транспортні засоби. Проте, як видно з ситуації, їхнє доопрацювання та введення в експлуатацію затрималися, і MAN A39 вийшов на маршрут лише тепер і лише один. За даними ГО “Пасажири Києва”, всі ці автобуси з січня 2023 року до липня 2025 року перебували на обслуговуванні. У соціальних мережах кияни вже діляться своїми враженнями від поїздки, схвалюючи вид з другого поверху та дивуючись, чому в салоні не активують опалення і систему вентиляції.

Метро закуповує 10 потягів з наскрізними проходами, а Київпастранс – ще 20 автобусів

Нагадаємо, що КП “Київський метрополітен” оголосило новий тендер на придбання десяти поїздів із наскрізними вагонами. Процедура буде проводитися на офіційному сайті Європейського банку реконструкції та розвитку, а закупівля проходитиме у форматі відкритих торгів з попередньою кваліфікацією. Потреба у нових вагонах виникла, зокрема, через початок будівельних робіт на Виноградарі – після завершення будівництва нові потяги вже курсуватимуть цією лінією.

Окрім цього, КП “Київпастранс” оголосило про закупівлю ще 20 автобусів, які поповнять автопарк столиці. Ці нові транспортні засоби, серед яких техніка від Anadolu Isuzu Citiport 12, вже прибули до міста і вирушили на маршрути. Нові автобуси матимуть пасажиромісткість у 57 людей і будуть довжиною понад 8 метрів.