До Київради надійшов проєкт рішення, який дозволяє депутатам укласти угоду про запозичення коштів у Європейського банку реконструкції та розвитку для оновлення вагонів метро в КП “Київський метрополітен”. Мова йде про суму у 150 млн євро, що буде отримана у два транши: до 100 та до 50 млн євро відповідно. Строк погашення кредиту складе до 13 років з моменту підписання договору.
Цей проєкт був представлений до Київради 22 жовтня мером міста. В його рамках планується здійснити “місцеве запозичення” у ЄБРР у 2025 році, націлене на модернізацію столичного метрополітену відповідно до “Програми забезпечення стійкості”. Кошти будуть використані для закупівлі нових вагонів метро, а також запчастин, витратних матеріалів, обладнання та інструментів для їх обслуговування.
Планується укласти кредитний договір із ЄБРР на суму до 150 млн євро. Згідно з проєктом, він буде розділений на два транші: перший — до 100 млн євро — “зарезервується з моменту укладання договору”, а другий — до 50 млн — буде зарезервований пізніше за рішенням кредитора. Кредитний строк становитиме 13 років, а погашення відбуватиметься рівними частинами двічі на рік, 15 лютого та 15 серпня кожного бюджетного періоду. Розпочнеться погашення через три роки після підписання угоди.
У процесі використання позики Київ сплачуватиме відсотки, які, відповідно до проєкту, будуть визначені на рівні 6-місячної міжбанківської ставки (EURIBOR 6M) плюс маржа 3,25% річних. Вони розраховуватимуться на непогашену основну суму кредиту за фактичною кількістю днів з умовою 360 днів на рік. Також передбачена можливість дострокового погашення кредиту з комісією у 1% від основної суми що погашатиметься.
При цьому місто не буде забезпечувати заставу (тобто немає необхідності у “майновому або жодному іншому забезпеченні” виконання зобов’язань за кредитом). Відповідно до проєкту рішення, угоду з ЄБРР підпише директор Департаменту фінансів Володимир Репік. Ще один договір, вже про грант у розмірі до 5 млн євро з боку ЄБРР, підпише перший заступник міського голови Петро Пантелеєв. Ці кошти також направлять на проєкт, що можна розцінити як подарунок з боку європейських партнерів.
Київрада отримала право на кредит на метро на Троєщину і викуп нерухомості на Виноградарі
Також варто зазначити, що 22 жовтня Київрада отримала можливість взяти кредит для початку будівництва метро на Троєщину. “Бюджетна” комісія голосувала за проєкт рішення, що дозволяє почати звернення до міжнародних фінансових установ для отримання 1,5 млрд євро на старт будівництв.
Крім того, Київрада планує викупити у мешканців будівлі, що заважають будівництву метро на Виноградарі. Це буде добровільна угода, оскільки примусовий викуп є незаконним згідно з українським законодавством. Проте, за попередньою інформацією, ці приміщення, скоріш за все, є нежитловими “халабудами”, які розташовані на місці майбутніх будівельних робіт.
