У Голосіївському районі Києва, на перетині вулиць Самійла Кішки та Юлії Здановської, парковка непомітно “підросла” на 100 додаткових паркувальних місць, й в результаті зникла частина зелених насаджень. Де раніше мали б бути дерева та лавки, тепер стоять автомобілі з номерами до 300. На думку активістів, через це тихе “розширення” міський бюджет щомісяця втрачає до 150 тис. грн.
На ситуацію звернув увагу голова Громадської ради при КМДА Геннадій Кривошея. На цій ділянці, що знаходиться навпроти клубу Sport Life, облаштовано велику парковку, частина якої розташована саме на колишній зеленій території. Згідно з документами, що стали відомі активістам, ділянка должна вміщати 198 автомобілів і додатково 21 місце для осіб з інвалідністю. Проте фактично тут близько 300 паркомісць, без жодної можливості для водіїв із обмеженими можливостями.
Згідно з документом, опублікованим у Facebook, це договір від 18 березня 2021 року, укладений між КП “Київтранспарксервіс” та приватним підприємцем. У ньому зафіксоване надання в користування 189 стандартних місць та 21 для людей з інвалідністю.
“На фото чітко видно, як зелену зону перетворили на парковку, ще й номер написали 257, щоб підтвердити свої незаконні прибутки? Визначені договором 21 місце для людей з інвалідністю активісти так і не знайшли”, – відзначив Кривошея.
За словами місцевих жителів, парковка з’явилася на цій ділянці близько 10 років тому та поступово захоплювала територію. Дехто з мешканців зазначає, що планували створити великий сквер, але зараз вся зелена зона між будинками та дорогою зайнята автомобілями.
Люди також висловлюють невдоволення через відсутність тротуару для пішоходів. Вже кілька років їм доводиться обходити автомобілі і йти по грязюці вздовж дороги, поряд з відбійником, куди взимку згрібають сніг, а в інші пори року – сміття. На жаль, альтернативного шляху до метро для пішоходів просто немає.
Окреме обурення викликає і фінансовий аспект. Гроші, отримані за “додаткові” автомобілі, спрямовуються невідомо куди, а не до міського бюджету. Це ймовірно є причиною “невидимості” нових паркомісць та відсутності тротуарів, як і зниклої зеленій зоні.
“Якщо середня місячна вартість одного місця становить 1500 грн, тоді 50 місць – це вже 75 тис. грн/місяць. 100 подібних парковок в столиці – це більше 7 млн грн на місяць, або близько 80 млн грн на рік”, – зауважує Геннадій Кривошея.
Він підкреслив важливість прозорої звітності та бажання громади побачити звіт по кожній парковці, що працює в Києві. Наразі активісти готують звернення щодо законності функціонування цього паркувального майданчика. У коментарях йдеться про те, що аукціон для визначення оператора цієї парковки навіть не проводили. Ситуація стала досить гучною, і громада чекає на реакцію Київради та відповідних органів.
Дістали: у Києві через паркувальний хаос впорядкують парковки на 150 локаціях
Нагадаємо, нещодавно повідомлялося про те, що у Києві планують значне впорядкування паркувального простору. На розробку схем організації дорожнього руху на паркувальних майданчиках КП “Київтранспарксервіс” з міського бюджету виділена чимала сума в 9,8 млн грн. За ці кошти комунальне підприємство сподівається навести порядок на 150 локаціях.
Крім цього, раніше ми писали, що в Печерському районі Києва інспектори з паркування здійснили нову спробу боротьби з автомобілями, які “оселилися” на велодоріжці в районі вулиці Підвисоцького. Насправді, навести лад тут, здається, потребує цілодобового нагляду, адже рейди проводяться не регулярно, а існування велосмуги, схоже, переважно залишається на папері.
