Під час акцій та розпродажів покупцям зазвичай пропонують знижки, але часто зустрічається напис «Акційний товар поверненню та обміну не підлягає». Важливо розуміти, що таке положення суперечить законодавству України, згідно з інформацією від Держпродспоживслужби.
За статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, якщо товар не підходить за формою, розміром, кольором, фасоном або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Ось основні моменти, які варто знати:
- Обмін можливий протягом 14 днів, без урахування дня покупки, якщо продавець не встановив більший термін.
- Товар має бути в первісному вигляді: не використаним, збереженими пломбами, ярликами, споживчими властивостями, а також пред’явленням чека чи іншого розрахункового документа.
- Ці правила стосуються й акційних товарів, якщо знижка не пов’язана з недоліками продукції.
- Виняток складають лише товари належної якості, які підлягають обмеженню обміну (поверненню) відповідно до переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 (наприклад, білизна, парфумерно-косметичні вироби, ліки, продукти харчування тощо).
Якщо продавець відмовляє у задоволенні законної вимоги щодо обміну або повернення товару, вам слід звернутися до Держпродспоживслужби або її територіальних органів з відповідною заявою. Це можна зробити:
зручним для вас способом:
- заповнивши форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
- написавши на електронну пошту econsumer – info@dpss.gov.ua;
- надіславши паперову заяву за адресою 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1;
- зателефонувавши на «гарячу лінію» за номерами (044)-364-77-80, 050-230-04-28.
