Стоїш на зупинці, спостерігаєш, хто приїхав – і нічого не розумієш: подібні ситуації обговорюються десятками киян. Скарги стосуються як дизайну, так і зручності використання табло – аж до підозр щодо марнотратства. Єдині позитивні відгуки стосуються гуманітарних автобусів, де все працює на відмінно.
Електронні табло з інформацією про маршрути, встановлені на автобусах і тролейбусах Києва, стали предметом активного обговорення у Facebook-спільноті “Транспорт Києва”. У дописі, який викликав чимало коментарів, користувачі висловлюють незадоволення як зовнішнім виглядом, так і функціональністю. Основна претензія – незручність зчитування інформації.
“Прочитати на них щось зовсім неможливо. Як і зрозуміти, куди прямує транспорт”, – нарікає авторка допису, ділячись випадком, коли її сестра ледь не запізнилася на поїзд через плутанину з автобусним маршрутом.
У відповідях кияни зазначають, що текст на табло постійно змінюється, біжить занадто швидко, а на сонці взагалі не видно нічого. Також пасажири зауважують й інші проблеми: електронні табло показують лише кінцеву зупинку або її скорочену версію, що ускладнює орієнтацію, особливо для тих, хто не знає маршрутів на пам’ять.
Дехто згадує випадки, коли через незрозумілі позначення сідав не на свій транспорт або довго чекав, пропустивши потрібний маршрут. Багато хто вважає, що проблема полягає в дешевизні пристроїв, адже гуманітарні автобуси обладнані набагато якіснішими табло.
Водночас окремі коментатори наводять приклади з Європи, де електронні табло мають уніфіковані стандарти. Наприклад, у Франції, зазначає один із користувачів, колір тексту змінюється залежно від часу доби для покращення видимості. Пропонуються й рішення: використовувати великі, яскраві літери з нерухомими написами, а також додати голосові оголошення у всіх автобусах.
Серед основних побажань до “Київпастрансу” – зробити інформацію на табло чіткою, статичною та зрозумілою з першого погляду. Кияни хочуть бачити маршрут у форматі “звідки – куди”, а не вгадувати його з бігучої стрічки. Як зазначає один із користувачів, “бо це нині не допомога, а неповага до пасажирів”.
Мега-трамваї Києва: як К-1 встановив “силовий” рекорд, і коли повернеться найстаріший вагон
Нагадаємо, що на вулиці Києва може повернутися історичний ретро-трамвай – синій вагон з номером 1892 передано на відновлення до Дарницького депо. Є надія, що столиця нарешті отримає власний працюючий ретро-трамвай після більш ніж 10-річної перерви. У цехах Дарницького депо проходить реконструкція цього ексклюзивного транспорту.
А також ми розповідали, що у Києві трамвай К-1М8, розроблений підприємством “Татра-Юг”, встановив рекорд, штовхаючи одночасно два інші трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, становила 53 тонни. Це рекорд не лише для Києва, а й для інших міст – по факту зчеплений трамвай штовхав чотири інших вагони.
