Жінка помітила, що її телефон став працювати неналежно. Крім того, з картки ПриватБанку зникли кошти в сумі 28 668 гривень. Це відображено у рішенні Косівського районного суду Івано-Франківської області, опублікованому 30 жовтня 2025 року.
28.04.2022 року жінка виявила, що її телефон вимкнений і не вмикається протягом тривалого часу. Вона звернулася на гарячу лінію АТ КБ ПриватБанк для перевірки стану рахунків. Працівники банку повідомили, що банківські картки заблоковані. Згідно з випискою за період з 01.04.2022 по 01.06.2022 року, за ніч з 27.04.2022 на 28.04.2022 з банківської картки “Універсальна” було перераховано 6 412 гривень із зарплатної картки, а пізніше з картки “Універсальна” на інтернет платформу “IPay.ua” – кошти в сумі 28 668 гривень, отримані шляхом збільшення кредитного ліміту. 28.04.2022 року громадянка подала до поліції заяву про вчинення кримінального правопорушення. Відомості про цю справу були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, та відкрито кримінальне провадження, що, на її думку, підтверджує факт вчинення шахрайських дій невідомою особою, яка таємно викрала кошти з її банківської картки “ПриватБанк”, що спричинило їй матеріальну шкоду.
Відповідаючи на позов, представниця АТ КБ “ПриватБанк” не погодилася з вимогами. Аналіз логінів входу в “Приват-24” за 28.04.2022 року показав, що вхід було здійснено з нетипового для клієнта пристрою. Виявлено, що на момент проведення операцій була змінена пароль. Зміна відбулася з того ж IP-адреси, що і вхід з нетипового пристрою — 128.124.76.162. За даними вибірки “FINNUM”, фінансовий номер заявника в період спірних транзакцій залишився незмінним. Згідно вибірки ZMNPIN, на 28.04.2022 року PIN-код по картах клієнта не генерувався. 28.04.2022 року зафіксовано звернення клієнтки до банку щодо списання коштів, а 17.06.2022 року вона отримала відповідь. Таким чином, списання коштів 28.04.2022 року з картки клієнтки на загальну суму 27 850 гривень (плюс 808 гривень комісії) відбулося внаслідок розголошення клієнтом конфіденційної інформації. Це призвело до входу в “Приват-24”, зміни пароля і отримання інформації по картці, а також адаптації в гаманці “Apple Pay” на мобільному пристрої з підтвердженням коду, надісланим у SMS. Кошти були переказані з її картки на сайті IPAY.UA на карту іншого банку шляхом ручного введення необхідної інформації з використанням “3D-Secure”. У зв’язку з цим вимоги жінки були визнані безпідставними і не підлягали задоволенню, позивачка просила відмовити в задоволенні її вимог повністю.
Яким було рішення суду?
Позов жінки частково задовольнили. З акціонерного товариства комерційний банк “ПриватБанк” на її користь було стягнуто 7 116 гривень. Суд визнав припиненими її зобов’язання за кредитним договором щодо картки з збільшеним кредитним лімітом від 28.04.2022 року, емітованої в АТ КБ “ПриватБанк”.
“Списання коштів з карткового рахунку відбулося не за розпорядженням жінки, отже, вона не повинна нести відповідальність за такі операції. Факт коректного введення вихідних даних для ініціювання банківських операцій не доводить, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті або незаконному використанню PIN-коду чи іншої інформації, що дозволяє ініціювати платежі. Відсутність достатніх доказів слід тлумачити на користь споживача, який є менш захищеною стороною в таких цивільних відносинах”, – зазначив суд.
