В Україні ціни на пальне формуються під впливом внутрішніх факторів. У зв’язку із санкціями ЄС щодо російського пального та українськими обмеженнями на поставки з окремих портів, очікується подорожчання дизельного пального на автозаправних станціях у листопаді. У той же час, ціни на бензин та газ залишатимуться стабільними. Експерти прогнозують, що різкий ріст цін на нафту та падіння курсу гривні можуть призвести до здорожчання бензину і подальшого зростання цін на дизель.
Світові ціни на нафту зросли на фоні новин про можливі повітряні удари США по Венесуелі. Проте, після спростування цих чуток президентом США Дональдом Трампом, котирування знову стабілізувалися. США розгорнули перед берегами Венесуели оперативну групу із сучасним авіаносцем “Джеральд Р. Форд”. Аналітики вважають, що це вже виходить за рамки необхідних сил для боротьби з наркобізнесом, який використовує маленькі судна.
На засіданні 2 листопада представники ОПЕК+ вирішили збільшити видобуток на 137 тисяч барелів на добу з грудня. Тим часом економічні показники Китаю, другого найбільшого споживача нафти у світі, виявили зниження промислової активності у жовтні вже восьмий місяць поспіль. Це тисне на глобальні цінові динаміки. Додатково, зміцнення долара США, що наближається до тримісячного максимуму, робить нафту дорожчою для зарубіжних купців, зменшуючи попит.
Минулого тижня ціни на дизель підвищили великі мережі ніби OKKO та WOG. Відтак, вартість дизельного пального зросла на заправках приблизно чверті операторів: “БРСМ-Нафта” (+0,50 грн/л), AMIC (+0,50 грн/л), SOCAR (+1 грн/л), Chipo (+0,50 грн/л), Prime (+2 грн/л), KLO (+1,8 грн/л), ManGo (+1 грн/л) та інших.
Засновник групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін зазначає, що потенціал до подальшого подорожчання дизельного пального існує. Дефіцит дизелю в сусідніх країнах ЄС після введення санкцій ще відчувається, і для європейських трейдерів потрібен час для диверсифікації постачань.
На його думку, подорожчання цін мережами АЗС минулого тижня може викликати подальше зростання вартості в межах 1 грн/л на тих заправках, які ще не підвищили ціни. Протягом листопада є можливість ще одного підвищення на 1 грн/л. Якщо гривня ослабне стосовно євро та долара, а також ціни на нафту зростуть через загострення міжнародної ситуації, дизель може ще підвищитися на 1 грн/л. Отже, цього тижня деякі мережі можуть підняти ціну на дизель на 1 грн/л, а в листопаді дизель може подорожчати ще на 1-2 грн/л.
Льоушкін підкреслює, що зараз бензин дешевшає, на відміну від дизелю, оскільки на нього немає подібного ажіотажу в Європі. Також на українському ринку існує велика кількість контрафактного та спиртового бензину, що змушує легальні мережі конкурувати з нелегальними АЗС. Тому ціни на бензин залишаться стабільними, як протягом цього тижня, так і в листопаді. Проте, в разі ослаблення гривні і зростання цін на нафту, бензин у цьому місяці може подорожчати на 1 грн/л.
Михайло Шубан, засновник системи торгівлі скрапленим газом Sintonec LPG, вважає, що зміни котирувань алжирського трейдера в листопаді майже не вплинуть на українські ціни. Лише деякі імпортери можуть зафіксувати зниження закупівельних цін у межах 150-200 грн/т. Додатково, Шубан зазначає, що у листопаді очікується сезонне зниження споживання, при цьому ринок продовжує бути насиченим ресурсом. Таким чином, гуртові ціни можуть знизитись на 2000 грн/т. Ціни на АЗС залишаться незмінними як цього тижня, так і протягом листопада.
