У Києві, на Контрактовій площі, були помічені представники культової протестної субкультури 1960-1970-х років. Серед характерних атрибутів панків — шкіряні куртки-“косухи” та різнокольорові “хаєри” у хлопців, а також стильний, незвичайний кежуал-одяг у дівчат. У коментарях до фотографії містяни діляться ностальгією за власною юністю (поневіряння панків у Києві були особливо помітними в 1990-ті та на початку 2000-х) та обмірковують, чому ця субкультура фактично зникла на дві декади.
Столичний фотограф Олександр Хоменко поділився своїм спостереженням про наявність панків у Києві, зафіксувавши чотирьох з них на Контрактовій площі, традиційному місці для зборів неформальної молоді. З трьох хлопців двоє виступали в шкіряних мотоциклетних куртках-косухах, прикрашених кольоровими хустинами, та з особливими зачісками – “хаєрами”, характерними для цієї субкультури.
Варто зазначити, що основною метою субкультури, яка виникла у США й Великобританії в 1960-1970-х роках, був протест проти традиційних соціальних норм та ідеалів. Ключовими принципами були самодостатність (слоган “DIY”, зроби це сам) та індивідуалізм. У Києві, як і на інших теренах колишнього СРСР, панк-рух досяг свого zenith у 1990-ті роки, а улюбленими місцями зустрічей для київської молоді були “Труба” — підземний перехід на Майдані, а також Поділ із Контрактовою площею.
У коментарях до допису Хоменка кияни згадують свої “панківські” роки та питають про сучасну музику цієї субкультури (“Жадан і собаки”, “Розум зник”, “Серцевий напад”, а з класики – Ramones, Sex pistols, Clash). Віктор Уколов, народний депутат минулих скликань, зауважив, що молодики “майже пострижені” — залишилося лише одягнути форму й відправити їх на базову військову підготовку. За це він отримав чимало критичних зауважень, адже на фотографії юнакам виглядало максимум 18-20 років.
Субкультура квадроберів у Києві не стала популярною, натомість БДСМ завоював серця багатьох
Кияни виявили, що ставлення до субкультури квадроберів загалом негативне. Кожен другий містянин не терпіти нестандартні захоплення, тоді як кожен четвертий не мав би нічого проти квадробінгу, за умови, що імітація тварин була б безпечною для оточуючих. Лише 8% респондентів підтримали квадроберів.
Ще одна цікава тенденція: у Києві набирає обертів субкультура БДСМ, що сприймається як психосексуальна практика і певна мода, можливо, у відповідь на виклики сучасності. Місто має кілька ресторанів з відповідною тематикою, квартири, орендовані під ці практики, навіть готель з кімнатами для екстравагантних партнерів. Гостей запрошують до спеціальних студій, де практикують БДСМ, а також у секс-шопах доступно багато атрибутики. У загальному, Київ став достатньо відкритим до світових тенденцій — можливо, навіть надто.
