Свириденко зустрілася з УЗ: розкрито, що саме вона є авторкою ідеї про 3000 безкоштовних кілометрів, що викликала хвилю критики в мережі.

Прем’єр-міністерка Юлія Свириденко провела візит до центрального залізничного вокзалу в Києві, де зустрілася з працівниками Укрзалізниці. Цим візитом вона підтвердила свою участь в ініціативі “УЗ-3000”.

Про свій візит Свириденко повідомила в Telegram у вівторок, 4 листопада, у День залізничника України. Вона висловила подяку фахівцям, які продовжують працювати, незважаючи на випробування у вигляді вибухів та обстрілів.


“Це — наші залізничники і залізничниці. Машиністи, провідники, ремонтники, диспетчери, енергетики. Ваша робота — це щоденна підтримка для мільйонів українців і держави. Ви евакуюєте людей із прифронтових територій, вивозите поранених, даєте можливість нашим військовим зустрітись із рідними, доставляєте допомогу і швидко повертаєте залізницю до життя навіть після масованих атак. Завдяки вам працює економіка та функціонують критичні об’єкти. Завдяки вам українці можуть повертатися додому, а наші міжнародні партнери — приїжджати в Україну”, – підкреслила прем’єрка.

Висловлення Свириденко і її візит до залізничників свідчать про те, що прем’єрка активно зацікавлена питаннями Укрзалізниці. Це підтверджує її ймовірну роль серед ініціаторів проекту “УЗ-3000”.

Укрзалізниця-3000: деталі нової ініціативи

1 листопада президент Володимир Зеленський анонсував нові програми підтримки українців у зимовий час, в їх числі – програма “УЗ-3000”. Вона передбачає можливість безкоштовно проїхати 3000 км Україною. Ця ініціатива викликала безліч запитань, на які Укрзалізниця відповіла 2 листопада.

Програма “3,000 км” має на меті розвантаження пікових періодів: багато пасажирів готові змінювати дату і навіть місяць подорожі за суттєво нижчої ціни. Наприклад, у серпні, коли важко купити квитки, залізниця перевозить 2,6 млн пасажирів, а в лютому – лише 1,9 млн. Це означає, що в періоди меншого навантаження можна пропонувати до 200-250 тисяч місць на місяць і перевозити більше пасажирів без збільшення витрат.

Проте в мережі виникла велика критика цієї акції УЗ. Багато експертів висловили обурення щодо того, що безкоштовні 3000 км надаються лише на непопулярних напрямках та не в сезон, що робить їх менш корисними.

“Новий шедевр від уряду – 3000 км “залізної підтримки” для КОЖНОГО УКРАЇНЦЯ!
Укрзалізниця також долучається до Зимової Підтримки, анонсованої Президентом України Володимиром Зеленським. Українці матимуть можливість вибрати напрямок довжиною у 3000 км для безкоштовної подорожі!

“Ця програма – важлива частина системного фінансування пасажирських перевезень,” – зазначив Міністр розвитку громад і територій України Олексій Кулеба.

Але виникає питання: коли ж запрацює системне державне фінансування програми підтримки біженців з окупованих територій, адже ви постійно стверджуєте, що у держави немає грошей навіть на ті 2000, які ви надавали біженцям раз на місяць? Водночас ви запускаєте нові програми “Великої підтримки” для всіх українців, забуваючи про тих, хто найбільше потребує допомоги”, – написав у Facebook активіст Євген Сосновський.

Крім того, експерти підкреслюють, що ці послуги не є безкоштовними. Гроші на цю ініціативу все ж буде взято з державного бюджету.

“Попри заяви про безкоштовні 3000 км, ми всі розуміємо, що безкоштовного нічого не буває, особливо у випадках з державними компаніями. Коли Укрзалізниця безкоштовно перевозить пасажирів, вона все одно виплачує заробітну плату машиністам і провідникам, а також покриває витрати на паливо та електрику. Таким чином, хто, якщо не платники податків, покриє ці витрати?” – заявив Сергій Марченко.

Журналіст Сергій Руденко зазначив, що Зеленський не уточнив, за чий кошт буде реалізована ця ініціатива. Він також підкреслив, що Укрзалізниця прогнозує збитки від пасажирських перевезень у 2025 році в розмірі близько 20,8-22 мільярдів гривень:

“Українці зможуть безкоштовно скористатись Укрзалізницею на дистанції 3000 км. Це обіцянка Зеленського, але ніхто не знає, чий кошт за цим стоятиме. Чи знає президент, що Укрзалізниця прогнозує значні збитки на майбутнє?”