Вишгородський транспортний вузол: відкриття відновленого мосту на трасі Р-69 під Києвом

Рух мостом на трасі Київ – Вишгород – Десна – Чернігів знову відкритий після тривалих обмежень, об’їздів і тимчасових переправ. Нині мешканці громад на північ від Києва можуть знову користуватися основною дорогою, що дозволяє їм економити час на поїздках.

Міст через канал на трасі Р-69, який з’єднує Київ з Вишгородом та Чернігівщиною, знову відкрито для проїзду. Цю інформацію підтвердила Служба відновлення і розвитку інфраструктури Київської області. Повноцінний рух відновлено після майже трирічної перерви, але ще залишилися роботи з завершення верхнього шару тротуарів та благоустрою території навколо.

Переправа була зруйнована в перші дні повномасштабного вторгнення – один з прольотів мосту підірвали на відмітці км 29+110 у межах Вишгородського району. Після деокупації регіону тут організували тимчасовий проїзд: спочатку частково через пошкоджений міст, а згодом облаштували понтонну переправу для легкових авто та спецслужб. Водночас великогабаритні транспортні засоби об’їжджали через сусідні села, що створювало додаткове навантаження на інфраструктуру.

Роботи з капітального ремонту почалися після підписання міжнародної кредитної угоди з Великою Британією, фінансування забезпечено через UK Export Finance. Проєкт виконує турецька компанія Doğuş Grubu. У межах реконструкції повністю демонтували пошкоджені частини мосту, змонтували нові опори на буронабивних палях, відновили плити прогонів, встановили нові металеві балки британського виробництва, облаштували тротуари шириною 2,5 метра та встановили нове перильне й бар’єрне огородження.

На початку літа 2025 року з’ясувалося, що роботи просувалися із затримкою: на той момент об’єкт був виконаний лише наполовину, а основною проблемою залишався брак робочої сили. Через це підряднику доручили збільшити кількість працівників. В той час водії продовжували користуватися понтонною переправою, де в години пік виникали затори. Окремий тимчасовий міст для об’їзду важкого транспорту будували біля Лебедівки.

Зараз ситуація змінилася. Основну переправу відкрито, що забезпечує швидкий, безпечний та прямий рух між північними громадами Київщини та столицею. За словами відновлювальних служб, новий міст є значно міцнішим і комфортнішим за попередній: він має сучасні конструкції, простір для пішоходів і велосипедистів, а також систему водовідведення до очисних споруд.

Відновлення цього мосту стало критичним елементом для стабілізації логістики в регіоні. Щодня його використовують жителі кількох громад, котрі добираються до Києва на роботу, в лікарні, школи та інші установи. Тепер вони знову мають надійне та зручне сполучення з містом.

Кияни просять Кличка терміново почати ремонт мосту Патона

Мешканці Києва зареєстрували петицію з вимогою до міської влади розпочати терміновий ремонт мосту ім. Є. Патона, що з’єднує Дніпровський район на Лівобережжі з Печерськом. Автори наголошують, що від моменту здачі об’єкта в експлуатацію минуло 72 роки, і він досі не проходив капітального ремонту, тому потребує екстреного відновлення. Заходи, які застосували дорожники у рамках безпеки, не гарантують міцності конструкцій.

Крім того, влада Києва зверталася до центральних органів влади із закликом терміново виділити кошти на реставрацію мосту Патона ще у серпні 2024 року. Фахівці звинувачували владу у спробах передати відповідальність на “старшого товариша”, зазначаючи, що першочергові дії ігнорували експертизи, які вказували на аварійний стан споруди.