КиївХалабудБуд рухається вперед: на Солом’янці замість гаражів постали п’ятиповерхові фавели

У Солом’янському районі Києва на вулиці Козелецькій, поруч із залізничними коліями, з’явилися самобуди, які стали свого роду фавелами. Ця київська архітектурна традиція представлена будівлями висотою в три, чотири і навіть п’ять поверхів, збудованими з газоблоків. Багато з них зберегли свою початкову функцію — можливість паркування автомобілів на першому поверсі. На верхніх поверхах власники облаштували як традиційні відпочинкові зони, так і квартири для проживання або оренди.

Унікальний дизайн, незалежне опалення, транспортна доступність

Кирило Степанець, відомий київський дигер, поділився світлиною з вулиці Козелецької у Facebook. Він з іронією описує новий “житловий” мікрорайон, що виріс у відносно спокійній місцевості між київськими районами Ґалаґан і Відрадне. Поруч — зелена зона, зупинка електрички в прямому доступі, а неподалік проходять центральні проспекти столиці.

“Є власні магазини та кав’ярні. Унікальна можливість жити поряд з автомобілем. Діє програма кредитування “єГаражність”, – жартує кирило про власників таких споруд.”


Ось такий недобуд на 500 “квадратів” із 14 “ізольованими квартирами” на Козелецькій продають за 190 тис. доларів

Власники звичайно облаштовують “чоловічі зони” всередині таких будівель, включаючи сауни, більярдні кімнати та місця для відпочинку з друзями. Тут також можуть створюватися квартири для здачі в оренду. За повідомленнями, деякі з цих будівель мають сучасні комунікації, такі як електрика та водопостачання, що робить їх готовими для проживання.

Кияни жартують про те, що такі будиночки є відмінним рішенням для житлової проблеми в столиці. Вони характеризуються оригінальним дизайном, автономним опаленням і невеликою висотою — завдяки чому не потрібно підніматися на 20-й поверх під час відключення електрики. Крім того, вони мають хорошу транспортну доступність, адже розташовані неподалік від проспекту Вацлава Гавела та станції метро “Берестейська”, а також слугують прикладом “ревіталізації” старих промислових зон.

Чому такі самобуди – поза законом

Насправді ж ці будівлі є незаконними, адже виникли на місці тимчасових малих архітектурних форм — гаражів. Проте це не завадило власникам: за останні 10-15 років старі радянські гаражі були знесені, а на їх місці зведені нові споруди, деякі з яких досягли п’яти поверхів. Немає жодних гарантій, що немає підземних рівнів.

Крім того, всі забудови на Козелецькій є незаконними через порушення відстані до залізничних колій, що в Україні має становити 100 метрів. У Києві ж нині, схоже, існує пріоритет для інших справ, тому ці будівлі продовжують стояти непорушно.

Досить цікаво, що частину цих будиночків виставляють на продаж за досить високими цінами. Наприклад, у оголошенні про продаж триповерхового гаража по вул. Козелецькій, 2А зазначено ціну майже чверть мільйона доларів. Споруда площею 621 “квадрат” продається під різні призначення, включаючи СТО, склад або навіть хостел — над першим поверхом є ще два надбудованих з “вільним призначенням”.

Як виглядає “цар-гараж” на Прорізній, і що таке “київський вернакуляр” в архітектурі

Нещодавно стало відомо про 4-поверхову будівлю в Оболонському районі столиці, що вважається найхимернішою самобудовою Києва. Її вигляд із численними балкончиками і добудовами в різних стилях справляє враження органічності. Цю будівлю називають “київським вернакуляром”.

Також відомо, що на вулиці Прорізній у самому центрі Києва продають гараж, якому, мабуть, немає рівних за ціною в столиці. Це звична споруда площею 28 “квадратів” з облицюванням “під цеглу” та елітними ролетними воротами, за яку просять ціну, що відповідає вартості трикімнатної квартири в віддаленому районі.