З початком стабілізаційних та аварійних відключень електроенергії у Києві все частіше зупиняється фунікулер, затримуються або скасовуються рейси трамваїв і тролейбусів. У зв’язку з цим місто мусить готуватися до складного зимового періоду, щоб уникнути транспортного колапсу, коли все просто зупиниться. У “Київпастрансу” існує план на випадок надзвичайної ситуації, який базується на використанні автобусів для вирішення проблеми.
Відповідаючи на запит “The Page”, Департамент транспортної інфраструктури КМДА розповів, яким чином “Київпастранс” реагуватим на можливі відключення електроенергії. У разі знеструмлення ліній електротранспорту місто планує масову заміну трамваїв та тролейбусів автобусами. Зокрема, передбачено:
- заміну електротранспорту автобусами на найпотужніших маршрутах;
- оперативні зміни маршрутів в залежності від того, які вулиці залишились без живлення;
- додатковий випуск автобусів понад звичайний графік.
При цьому рішення прийматимуть з огляду на фізичний стан доріг: якщо вони не пошкоджені та немає завалів, то маршрути можуть бути відновлені швидше. Весь персонал вже пройшов навчання на випадок раптового відключення електрики.
Слід зазначити, що живлення електротранспорту за допомогою генераторів технічно неможливе. Причина в тому, що тягові підстанції, які постачають струм до контактної мережі, працюють з потужністю до 3 МВт, що жоден мобільний генератор не може забезпечити. Однак 12 об’єктів “Київпастрансу” вже були визнані критично важливими та оснащені генераторами для підтримки базової роботи.
Залишається відкритим питання, ким саме місто зможе закривати додаткові рейси. У “Київпастрансі” вже тривалий час спостерігається кадровий дефіцит: більшість водіїв працюють на межі виснаження, виходять на лінію ще в темряві і часто не мають достатнього часу для відпочинку. Замість запланованих 180 годин на місяць вони працюють більше 300. Внаслідок мобілізації за кермом залишились переважно особи передпенсійного та пенсійного віку, а замінити їх немає кого, тож масштабна заміна сил на автобуси стане серйозним викликом.
Щодо фунікулера, він часом зупиняється під час стабілізаційних відключень. Він підключений до двох ліній живлення від мережі ДТЕК. Якщо відключається лише одна лінія, система автоматично переходить на резервну. Однак, якщо обидві лінії потрапляють під аварійні графіки, фунікулер зупиняється повністю, і альтернативне джерело живлення для нього не існує.
Хоча метро не входить до структури “Київпастрансу”, у столиці також розробили сценарії для підземки. Підстанції метрополітену з’єднані між собою, що дозволяє маневрувати живленням і зберігати систему в робочому стані навіть при відключеннях у певних районах. У випадку аварійних відключень метро переходить на резервні схеми, а енергодиспетчерська служба спостерігає за ситуацією цілодобово.
Краків передав Києву п’ять автобусів для заміни електротранспорту під час знеструмлень
Нещодавно до Києва прибудуть п’ять автобусів Solaris Urbino 12 з польського міста Краків. Ці автобуси знімаються з маршрутів та передаються українській столиці як гуманітарна допомога на запит міського голови Віталія Кличка. Мета цього заходу — допомога Києву у подоланні транспортного дефіциту в умовах відключень електричного транспорту.
Автобуси Solaris Urbino 12, вироблені компанією Solaris Bus & Coach, є короткою версією зчленованого 18-метрового Urbino 18. Вони є повністю низькопідлоговими пасажирськими транспортними засобами, які мають систему книлінгу, що знижує висоту порога дверей до 25-27 сантиметрів, тобто майже до рівня тротуару. Крім того, автобуси облаштовані для перевезення осіб у інвалідних візках, мають висувний пандус і спеціальний майданчик для їх розміщення навпроти середніх дверей.
Також у Києві трапилася пожежа у русловому складі КП “Київпастранс”. Трамвай загорівся ввечері, коли більша частина міста була знеструмлена через російську атаку на енергетичну інфраструктуру, зокрема, на Трипільську ТЕЦ напередодні. Чи пов’язана пожежа з подачею напруги на контактні дроти, наразі невідомо, проте на відео, яке зняли випадкові перехожі, видно, як над трамваєм спалахує електрична дуга.
