118 тисяч гривень пенсії “в замороженому” стані в Ощадбанку: чоловік уже три роки не може отримати свої кошти.

Чоловік володіє відкритим рахунком в Ощадбанку, на який нараховують його пенсію. Проте він не може отримати кошти в розмірі 118 651 гривні вже тривалий час. Цю інформацію підтверджує рішення Нововоронцовського районного суду Херсонської області, яке було опубліковано 24 листопада 2025 року.

З 16 травня 2000 року чоловік отримує пенсію за вислугу років. 13 травня 2013 року він відкрив розрахунковий рахунок в АТ «Ощадбанк» для отримання пенсійних виплат та отримав відповідну ощадну книжку, яку використовував для отримання нарахованої пенсії через відділення банку. Проте з моменту повномасштабного вторгнення РФ в Україну і тимчасової окупації м. Каховка до грудня 2024 року він не отримував належну йому пенсію. У грудні 2024 року Пенсійний фонд України перерахував йому пенсію за період з 1 січня 2024 року до 31 грудня 2024 року на рахунок в АТ «Акцент-банк», після чого виплати за наступні періоди також розпочалися. Однак залишилась невиплаченою пенсія за період з березня 2022 року до 1 січня 2024 року.

6 січня 2025 року чоловік звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області із запитом про виплату (перерахування) коштів, де просив надати інформацію про суму нарахованих пенсійних коштів за період з березня 2022 року до 1 січня 2024 року, а також вказати, в якому банку ці кошти зберігаються і перерахувати їх на рахунок в АТ «Акцент-банк». 29 січня 2025 року він отримав відповідь від АТ «Ощадбанк», яке рекомендувало йому звернутись до найближчого відділення з документами, що підтверджують його особу. 5 березня 2025 року банк надіслав доповнення до попереднього листа, повідомивши, що відповідно до статті 13 Постанови НБУ № 65, клієнт зобов’язаний особисто з’явитися до банківської установи для актуалізації своїх даних.

Таким чином, пенсійні кошти, нараховані за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2023 року, залишаються на рахунку в АТ «Ощадбанк». Банк не реагує на запити щодо розміру цих коштів та їх виплати, рекомендує лише особистий візит до банку. Виходячи з наведеного, чоловік просив суд зобов’язати АТ «Ощадбанк» перерахувати на рахунок в АТ «Акцент-банк» пенсійні кошти за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2023 року в сумі 150 тисяч гривень.

“23 лютого 2022 року позивач здійснив останню активну операцію по рахунку на суму 4 800 гривень. 5 грудня 2023 року мала місце остання операція зарахування коштів у сумі 5 725 гривень. Станом на 5 грудня 2023 року залишок на рахунку становив 118 651 гривню. Залишок коштів залишався без змін. Банк гарантує безпеку та цілісність вкладу, проте з 23 лютого 2022 року позивач більше 3 років не контактував з банком. Додатком до заяви від 6 січня 2025 року були надіслані копія паспорта та ощадної книжки, проте заявка була відправлена від імені сторонньої особи, що виключає можливість підтвердження її повноважень. Банк виконує вимоги Закону про ПВК/ФТ щодо ідентифікації клієнтів та верифікації даних. Зазначений механізм був запроваджений з 3 березня 2022 року для обслуговування клієнтів, які не мають можливості звернутися до банку особисто

Яким було рішення суду?

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову, рекомендуючи йому звернутись до Ощадбанку з документами, що підтверджують особу.

“Суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими. Позивач відкрив рахунок в АТ «Ощадбанк» для виплат пенсійного забезпечення, однак не надав доказів порушення своїх прав. Авторство заяви від 6 січня 2025 року підтверджене не було, а отже, позов є передчасним та безпідставним”, – зазначив суд.