У Києві почнуть патрулювати ті ділянки столиці, де шум на дорогах перевищує усі можливі норми, та штрафуватимуть порушників. Це результат схвальної відповіді міської влади на петицію киян з вимогою посилити контроль за автівками, що їздять без глушників. Незабаром на них “полюватимуть” поліцейські патрулі, кількість яких має зрости у вечірній час.
Про це в ефірі телеканала “Київ 24” повідомив заступник міського голови, секретар Київської міської ради Володимир Бондаренко. За його словами, наступного тижня буде проведена нарада з Патрульною поліцією столиці, і на порушників чекає адміністративна відповідальність. Її, до речі, поки важко вважати серйозною, адже вона у таких випадках тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 340 грн.
“Напередодні комендантської години, приблизно за годину до неї, посилиться кількість патрулів на території міста. Разом з тим є ділянки, де їх може бути мало – наприклад, на Кільцевій або Борщагівській, вздовж лінії швидкісного трамваю, і на це треба звернути увагу”, – зазначив Бондаренко.
Щодо покарання, воно не “одноразове” – до адміністративної відповідальності порушника можна притягувати необмежену кількість разів. За словами Бондаренка, якщо водій не усунув несправність автівки і продовжує нею користуватися, то знову понесе відповідальність.
Пересування столицею транспортних засобів з гучним вихлопом Київрада заборонила ще у 2022 році, проте це рішення досі ігнорується частиною учасників дорожнього руху. У відповіді на петицію зазначається: автівки, що використовують систему випуску відпрацьованих газів «прямоток» та інші вихлопні системи, де немає шумопоглинача, порушують права та законні інтереси мешканців Києва та негативно впливають на їхній психоемоційний стан.
“Рух таких транспортних засобів потребує заборони до моменту припинення чи скасування дії правового режиму воєнного стану на всій території України. Передбачено, що поліція у період дії правового режиму воєнного стану на території України має вжити невідкладних заходів, спрямованих на виявлення на території Києва випадків руху транспортних засобів, що використовують у своїй конструкції систему випуску відпрацьованих газів «прямоток» та інші вихлопні системи, де немає шумопоглинача”, – йдеться у відповіді за підписом Кличка.
Тобто, влада вдруге прийняла рішення гучні вихлопи заборонити, а відповідальність за виявлення та фіксацію порушень покладено на Патрульну поліцію. Вона має складати адмінпротоколи та штрафувати водіїв-порушників. І, можливо, дочекатися голосування у Верховній Раді за законопроєкт про введення більш відчутних штрафів за гучний вихлоп від 17 до 34 тис грн.
Кияни вимагають встановити валідатори в маршрутках
Як розповідав Інформатор, днями на сайті Київради зареєстрована петиція із закликом запровадити у столичних маршрутках електронний спосіб оплати. Це не перша спроба, петицію з цього приводу міська влада вже відхиляла раніше, проте кияни не залишають цю ідею. Готівка в маршрутках створює ряд незручностей і проблем, як для пасажирів, так і для міста. І, перш за все, це прозорість та контроль за величезними фінансовими потоками, які роками знаходяться “в тіні”. Адже неможливо підрахувати ані пасажиропотік, ані обсяг заробітків приватних перевізників.
Також ми писали, що петиція про вшанування пам’яті полеглих захисників у Києві, яка швидко набрала необхідну для розгляду кількість голосів, отримала від міської влади досить ухильну відповідь. Кияни пропонували щоранку, за хвилину до загальноукраїнської Хвилини мовчання, вмикати голосове пояснення на гучномовці – про те, що треба робити під час Хвилини мовчання. В офіційній відповіді на петицію за підписом Віталія Кличка йдеться про те, що в столиці проводиться і так достатня “низка заходів” щодо вшанування загиблих військових. Щодо зупинки транспорту – завуальована відповідь “ні”.